دکتر محمد امین افراسیابی دبیر اجرایی این همایش صبح امروز شنبه 19 اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان قطب برگزاری همایش های علمی – تخصصی نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت کشور دارد گفت: تا کنون بیش از 100 نفر از پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد پر بار علمی اعلام آمادگی کرده اند
کد خبر: ۵۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 10 March 2018

نخستین اجلاس بین المللی سرطان روز چهارشنبه 23 اسفند ساعت 8 و سی دقیقه صبح در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

بر اساس این گزارش دکتر محمد امین افراسیابی دبیر اجرایی این همایش صبح امروز شنبه 19 اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان قطب برگزاری همایش های  علمی – تخصصی نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت کشور دارد گفت: تا کنون بیش از 100 نفر از پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد پر بار علمی اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: با توجه به تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل جزیره کیش به مرکز درمان سرطان، حضور مستمر پزشکان متخصص در دستور کار سازمان قرار گرفت که برگزاری نخستین اجلاس بین المللی سرطان در این منطقه آزاد، نخستین گام در جهت اجرایی شدن این طرح است.

دکتر افراسیابی با اشاره به حضور متخصصان صاحب نام داخلی و خارجی در این همایش و غنای علمی این نشست تصریح کرد: پرفسور باب جوان به عنوان دبیر علمی کنگره، پرفسورکوهرر و پروفسور تلکی جراح سرطان روده بزرگ از اروپا و پرفسور زکر رییس انجمن پزشکی اتریش از جمله اساتید خارجی هستند که در این نشست در کنار پزشکان حاذق ایرانی تازه ترین روش های درمان سه نوع  از شایع ترین سرطان ها از جمله پروستات، مجاری اداری و سرطان سینه را مطرح می کنند. 

دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم سرطان کیش افزود: در این همایش از حضور متخصصان انکولوژی، هماتولوژی، پاتولوژی و  رادیو تراپی  نیز بهره مند هستیم تا امکان تبادل نظر در خصوص جدید ترین دستاوردها ی مراحل مختلف تشخیص و درمان سه نوع از شایع ترین سرطان ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش سرآغاز فعالیت مرکز سرطان جزیره کیش با عنوان kcc  است اظهار داشت: جزیره کیش با توجه به شرایط و امکانات مناسب از جمله نیاز نداشتن به ویزا برای تردد پزشکان و بیماران خارجی و همچنین امکانات مناسب اقامتی، هوای تمیز و نبود آلودگی های زیست محیطی و مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز، می تواند برای درمان بیماران سرطانی یک مرکز مطلوب و ایده آل در کشور و منطقه باشد.

دکتر افراسیابی آغاز فعالیت مرکز سرطان کیش را فرصت ارزشمندی برای استفاده از پتانسبل های خوب جزیره کیش عنوان کرد و گفت: در نخستین مراحل فعالیت این مرکز با پزشکان مطرح کشورمان همکاری خواهیم داشت تا بیمارانی که از سایر شهرهای ایران و یا کشورهای منطقه برای درمان به مرکز سرطان کیش مراجعه می کنند از بهترین امکانات برخوردار شوند. در صورت نیاز نیز این هماهنگی انجام شده تا بیماران از حضور پزشکان متخصص  مراکز پیشرفته درمان سرطان در سایر شهرها کشورمان بهره مند شوند.  

به گفته دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم بین المللی سرطان در کیش در راستای  تعامل با بخش خصوصی و توسعه فعالیت های مرکز سرطان کیش با سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در این زمینه نیز مذاکرات متعددی انجام شده است که در زمان مناسب از توان بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

 دکتر افراسیابی همچنین به تقویت بعد پژوهشی همایش اشاره کرد و افزود: برای پربارتر شدن دستاوردهای این همایش از اساتید دانشگاه های معتبر پزشکی کشور هم  دعوت شده است تا با برگزاری کارگاههای عملی در این همایش یک روزه امکان استفاده از تجارب ارزشمند متخصصان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار