مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:
کمیته امداد به‌تنهایی قادر به مبارزه با فقر نبوده و نیازمند همراهی و کمک همه دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۵۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹ 10 March 2018

تابناک زنجان:امروز فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه ترویج انفاق، احسان، همدلی و فرهنگ نوع‌دوستی با کمک آحاد مردم به‌ویژه بسیجیان در حوزه محرومیت‌زدایی اثربخش و قابل‌عرضه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مراسم جشن کوثر به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان بسیج خواهران ادارات استان زنجان رویکردهای محرومیت‌زدایی این نهاد را تشریح کرد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: یکی از خصوصیات برجسته و دوست‌داشتنی حضرت فاطمه زهرا (س) اعتقاد قلبی و التزام عملی بانوی بزرگ اسلام به حوزه انفاق و احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است.

وی ادامه داد: امروز کمیته امداد با الگو گیری از سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) و بهره‌گیری از منویات فرزند صالح ایشان که تلاش در جهت رفع فقر و محرومیت و کمک به فقرا را از همه نهادها و دستگاه‌ها به‌ویژه بسیج و کمیته امداد با فعالیت جهادی و تفکر بسیجی و ارزشی در این عرصه مطالبه می‌کنند، فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری را با ترویج مهربانی و نوع‌دوستی به جامعه عرضه می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد شجره طیبه‌ای هستند که کارکردهای مشترکی در عرصه محرومیت‌زدایی دارند، افزود: کارکردهای محرومیت‌زدایی کمیته امداد و بسیج ذائقه دهک‌های درآمدی پایین جامعه از نظام ولایی را شیرین‌تر می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه امروز کمیته امداد به‌عنوان بال عاطفی نظام و زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت با اندیشه والای حضرت امام (ره) در تأسیس این نهاد و منویات مقام معظم رهبری به قله رسیده است، گفت: امروز فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه ترویج انفاق، احسان، همدلی و فرهنگ نوع‌دوستی با کمک آحاد مردم به‌ویژه بسیجیان در حوزه محرومیت‌زدایی اثربخش و قابل‌عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر براثر توزیع ناعادلانه ثروت پدید می آید افزود: فعالیت کمیته امداد در حوزه  درمان فقر بوده و به‌نوعی تولیدکننده فقر نیست بلکه مصرف‌کنند فقردر جامعه است.

صفری بابیان اینکه کمیته امداد به‌تنهایی قادر به مبارزه با فقر نبوده و نیازمند همراهی و کمک همه دستگاه‌ها است، ادامه داد: خدمات کمیته امداد با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی شکل‌گرفته و به جامعه هدف عرضه می‌شود و تلاش این نهاد در کنار بهره‌مندی عادلانه نیازمندان از خدمات نظام در حوزه محرومیت‌زدایی زمینه‌سازی برای رسیدن مردم به فیض خدمت به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تفکری بالاتر از بسیج نمی‌تواند در حوزه محرومیت‌زدایی کمک‌حال این نهاد شود، افزود: در طول عمر بابرکت نظام بسیجیان در همه عرصه‌ها بن‌بست شکن بوده و با اخلاص و ایثارگری بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشته‌اند و امروز این تفکر در حوزه کارکردی کمیته امداد می‌تواند بسیار راهگشا و اثربخش شود.

وی با تأکید بر اینکه با افزایش تعاملات و ارتباطات بین بخشی نیاز است در حوزه فقرزدایی گفتمان سازی بیشتری انجام شود، افزود: با گفتمان سازی و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به انسان‌های ضعیف و نیازمند و نهادینه کردن فرهنگ امداد گری در اندیشه، گفتار و عمل قدم‌های بزرگی در حوزه پیشگیری از فقر و رفع این پدیده اجتماعی برداشته می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه از آثار ارزشمند همکاری و تعامل بیشتر بین کمیته امداد و بسیج در حوزه فقرزدایی کم شدن آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی است، ادامه داد: امیدواریم با همدلی بیشتر بین دو نهاد کارکردهای کمیته امداد در حوزه یتیم‌نوازی و ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه تقویت‌شده و در حوزه توانمندسازی و استقلال معیشتی و اقتصادی نیازمندان اثربخش‌تر شود.#

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار