رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز آنچه را تمایل جوانان این شهرستان نسبت به انتقال شهروندان خارجی نامید، انتقاد کرد و به خانواده ها، مسئولان محلی و استان یزد هشدار داد و خواستار اتخاذ راهکارهایی در این ارتباط شد.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 09 March 2018

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز پنجشنبه در مجمع هم اندیشان شهرستان تاکید کرد: یکی از چالش های فرهنگی مهریز افزایش جابه جایی اتباع بیگانه غیرمجاز توسط جوانان این شهرستان است که در اصطلاح محلی به آن « افغان کشی » گویند.
وی یادآور شد: متاسفانه به دلایل اقتصادی و اجتماعی در سال های اخیر انتقال اتباع بیگانه توسط جوانان در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: برای حل معضل باید مسوولان نسبت به ایجاد اشتغال مفید و مولد در شهرستان اقدام کنند تا جلوی اینگونه کارهای خلاف و خطرناک گرفته شود.
امام جمعه مهریز گفت: نهادهای فرهنگی و تبلیغی و خانواده ها باید با انجام فعالیت های فرهنگی نسبت به افزایش بعد نظارتی خود اقدام کنند تا جوانان از این قبیل فعالیت ها پرهیز کنند و مانع این ناهنجاری اجتماعی شویم.
وی در ادامه دیگر چالش فرهنگی و اجتماعی شهرستان را وجود پاسگاه بین راهی شهید مدنی عنوان کرد و گفت: وجود پاسگاه برای شهرستان نه تنها سودی ندارد بلکه موجب بدنامی نزد افکار عمومی مردم منطقه و دیگر شهرها شده است.
محی الدینی با انتقاد از اسقرار پاسگاه شهید مدنی در حوزه جغرافیایی شهرستان ادعا کرد که بیشتر مردم ایران ، مهریز را فقط به نام پاسگاه شهید مدنی، آنهم تحت عنوان کشف قاچاق مواد مخدر و کالا می شناسند.
وی با اشاره به اینکه سال ها از فعالیت پاسگاه در نزدیکی شهر ز می گذرد، ادامه داد: فعالیت آن در این مدت هیچ سودی به جز بدنامی برای شهرستان نداشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز ادامه داد: مردم و مسوولان محلی در سال های اخیر بارها به صورت مکتوب و با مراجعه به تعدادی از مسوولان استان و کشور انتقال پاسگاه را به خارج از شهرستان خواستار شدند.
محی الدینی افزود: به رغم نارضایتی های همگانی در مورد جابه جایی پاسکاه نه تنها کاری انجام نشد،بلکه حتی شاهد گسترش آن و فعالیت های بیشتر در منطقه هستیم، مسوولان برای جلوگیری از نارضایتی های مردمی در این ارتباط اقدام کنند.
امام جمعه مهریز می گوید که تنها راهکار برای جلب نظر مردم و جلوگیری از افزایش بدنامی شهرستان این است که مسوولان کشوری با پیگیری مسوولان استان برای جابه جایی هرچه زودتر آن اقدام کنند.
پاسگاه انتظامی شهید مدنی در کیلومتر سه جاده مهریز به رفسنجان و در مسیر جاده اصلی تهران - بندرعباس - کرمان و زاهدان قرار دارد و یکی از مراکز اصلی کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در کشور محسوب می شود.
تاکنون بارها مسوولان و مردم مهریز با مراجعه حضوری و تهیه تومار، جابجایی پاسگاه شهید مدنی را خواستار شده اند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار