قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه در سراسر این کشور به اجرا درآمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه داعش، القاعده و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
کد خبر: ۵۷۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 28 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ هدف از طرح قطعنامه سوئد وکویت در شورای امنیت سازمان ملل و درخواست آتش بس به مدت یک ماه، تنها تلاشی برای انتقال بحران سوریه به شورای امنیت است. این در حالی است که دیروز رسانه ها به نقل از مخالفان مسلح دولت سوریه اعلام کردند که گروه‌های وابسته به جبهه النصره، شاخه سوری القاعده در شمال سوریه تحت نام «تنظیم حراس الدین» بار دیگر ائتلاف کرده‌اند. این چندمین بار است که جبهه النصره از زمان تاسیس آن به دست «محمد الجولانی» در سال 2011 میلادی دست به تغییر نام خود می‌زند.

اما طبق معمول بعد از پیشروی های ارتش سوریه و هم پیمانان آن تلاش شد فاز جدید از بحران سازی علیه دولت دمشق را آغاز کنند. این در حالی است که به واسطه نزدیکی غوطه شرقی به دمشق پاکسازی و امن کردن آن برای دولت از اهمیت راهبردی برخوردار است و از سوی دیگر بنا به همین دلایل حفظ این منطقه برای تروریست ها بسیار مهم بود.

در تحلیلی در این باره روزنامه البناء لبنان می نویسد: حدود هزار و پانصد افسر خارجی عملیات نیروهای مسلح در غوطه شرقی را اداره می کنند... این نکته ای است که منابع اطلاعاتی نظامی اروپا برای ما فاش کرده اند...

هدف از حمله رسانه ای آمریکا علیه سوریه و روسیه به بهانه انگیزه های انسانی و اوضاع دشواری که ساکنان غوطه در نتیجه عملیات نظامی از آن رنج می برند، تنها پوششی برای هدف اساسی آمریکا در میدان سوریه است؛ حمله ای گسترده به دمشق با هدف سیطره بر بخشهای بیشتری از آن و در چارچوب اجرای برنامه ای تحت عنوان«ب» در راستای براندازی نظام اسد. برای اجرای این نقشه، آمریکایی ها اقدامات ذیل را ترتیب داده اند:

- به راه انداختن حمله ای وسیع و با پوشش هوایی آمریکایی، اسرائیلی علیه ارتش سوریه و هم پیمانان آن در سه محور الرحیبه، النشابیه و الریحانی. هدف از این عملیات ایجاد ارتباطی جغرافیایی بین دمشق و غوطه شرقی است.

-افزایش حملات علیه ارتش سوریه و هم پیمانان آن در ناحیه وجود پایگاههای نیروهای مسلح در جبل الرواق و خان منصوره.

-هدف از اجرای این سلسله حملات تکمیل ارتباط جغرافیایی بین دمشق/غوطه شرقی و پایگاه آمریکایی تنف است که محل کمک رسانی به نیروهای مسلح در جریان مبارزه با ارتش سوریه و هم پیمانان آن در جنگی طولانی مدت است که به نبردی فرسایشی برای دولت سوریه و هم پیمانان تبدیل خواهد شد. همچنانکه ممکن است پایگاه نظامی آمریکا از طریق اعلام دولتی مستقل در مناطق تحت سیطره نیروهای مسلح از نواحی شرقی دمشق تا تنف در مرزهای اردن، سوریه و عراق، نسبت به تقسیم سوریه اقدام کند. گذشته از این نباید از فعالیتهای آمریکا، حمایت پوسته آن از نیروهای مسلح و تقویت پایگاههای آنها در شرق بوکمال غافل شویم.

برای اجرای این نقشه های هجومی نیز اتفاق عملیات آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و اردنی در پایگاه تنف آمریکا در شام برپا شده است که وظایف ذیل را برعهده دارد:

1- اداره عملیات نیروهای مسلح در جریان عملیات بمباران موشکی که از مدتها پیش دمشق را هدف قرار داده است.

2-هماهنگی عملیات کمک رسانی و مسلح سازی مخالفان نظام از تنف و داخل مرزهای اردن از طریق صحرای سوریه تا غوطه شرقی.

3-این اتاق عملیات هزار و پانصد افسر عملیات را در داخل غوطه شرقی و نواحی اطراف آن مستقر کرده است و افسران حاضر در این میدان تابعیت های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، اسرائیلی و اردنی دارند.

 

 

//الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار