کد خبر: ۵۷۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 28 February 2018

پایگاه خبری جماران: این روزها بعد از گذشت 8 سال از انتخابات سال 88 و 7 سال از حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد به عنوان معترضین به نحوه برگزاری این انتخابات، با نامه محمود احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب و پاسخ عباسعلی کدخدایی سخن گوی شورای نگهبان و واکنش بسیاری از فعالین اصولگرا و اصلاح طلب  به این نامه، یک بار دیگر مباحث مربوط به انتخابات این سال در فضای رسانه ای کشور پررنگ شد.

احمدی نژاد در بخشی آخرین نامه اش به رهبر معظم انقلاب خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بدون دخالت شورای نگهبان و دیگر نهادها و ارگان ها شده بود که عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این نامه که به نوعی شورای نگهبان را متهم به مهندسی انتخابات کرده بود، با اشاره به درخواست احمدی نژاد از شورای نگهبان برای تائید زودهنگام انتخابات خرداد 88، خطاب به او گفت: حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی."

نامه احمدی همچنین نژاد واکنش بسیاری از مسئولین و فعالان سیاسی هر دو جناح از جمله رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و برخی نماینده های مجلس  را در پی داشت.

اما تند ترین واکنش ها را یاران دیروز احمدی نژآد نشان دادند؛ محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی نژآد او را «شیطان ابله» خطاب کرد، حمید رسایی از نمایندگان مجلس نهم که از متعصب ترین طرفداران احمدی نژاد محسوب می شد او را« یاور شیطان» دانست و حسین شریعتمداری در روزنامه خود او را سر دسته منافقان معرفی کرد.

از طرف دیگر این واکنش ها علاوه بر انتقاد مستقیم از رفتارهای احمدی نژاد سویه دیگری هم داشت که یک بار دیگر موضوع نحوه برگزاری انتخابات سال 88 و اعتراض 2 تن از کاندیداها به نتیجه انتخابات و حصر خانگی آن ها را برای چندمین بار در طی این 8 سال اخیر بر سر زیان ها انداخت.

کدخدایی علاوه بر این که فاش کرد احمدی نژاد قبل از بررسی صحت انتخابات از شورای نگهبان خواسته بود زودتر از موعد مقرر صحت انتخابات را تائید کند به موضوع  یا درخواست دیگری اشاره کرد و گفت فعلا از حوصله بحث خارج است. این صحبت حداقل معنایی را که به ذهن متبادر کرد ناگفته هایی از انتخابات 88 و تأملی دوباره بر صحبت های محصورین در مورد احمدی نژآد بود.

خیلی زود این سویه هم مورد توجه قرار گرفت  و خبرگزاری فارس فیلمی  از سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دوران اتفاقات سال 88 منتشر کرد که وی  در آن می گوید: «حقیقت را باید گفت؛ می گویند مهندس موسوی از باطن احمدی نژاد خبر داشت ولی ما نداشتیم».

فیروزآبادی در قسمت دیگری از این گفت و گو که 11 دقیقه آن بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است عنوان می کند: من حقیقتا خبر ندارم و هیچ وقت دسترسی پیدا نکردم به اطلاعاتی که شخص موسوی و کروبی یا خاتمی از سازماندهی فتنه‌ی سبز مطلع بوده اند. این جریانی که شعار می داد و فتنه می کرد از جنس، موسوی، خاتمی و کروبی هم نبود.

فیروزآبادی همچنین در مورد محمود احمدی نژاد، گفته است: احمدی نژاد طوری جلو آمد، ما که 40 سال کار سیاسی کرده بودیم و اعماق گروهک‌ها و جریانات فکری را می‌شناختیم، نمی‌توانستیم به احمدی‌نژاد شک کنیم. اشتباه احمدی‌نژاد این بود که به هواداران موسوی گفت خس و خاشاشاک.

همچنین عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان امروز در خصوص این موضوع نوشته است: «احمدی نژاد برای هجو نظام حاضر است بدنامی خود را نیز فریاد بزند. موسوی در حصر به یکی از کاندیدای تایید شده نظام رای داد اما احمدی نژاد و دوستان رای باطله دادند و اصرار داشتند دوربین ها هم ضبط و منتشر کنند».

آیا می توان گفت که اگر سخنان سرلشکر حسن فیروزآبادی و عبدالله گنجی اذعان به اشتباه در مورد شناخت شخصیت احمدی نژاد باشد، اصلاح دیدگاهها در خصوص مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز محسوب شود؟!

به نظر می رسد هر چه زمان می گذرد و هر چه احمدی نژاد راه های غیر عقلانی بیشتری را برای فرار رو به جلو انتخاب می کند، ابعاد بیشتری از انتخابات سال 88 روشن می شود.

همزمان با این مواضع علی مطهری چند روز قبل از قول رفع حصر تا عید خبر داد و  فاطمه سعیدی یکی از نمایندگان کمیته رفع حصر نیز از نظر مساعد رئیس قوه قضائیه در این خصوص خبر داد و گفت: انشاالله به زودی این موضوع به نتیجه می رسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار