معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بدهکاری بیش از 1000 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت، گفت: عدم پرداخت به موقع سهم 10 درصدی وزارت بهداشت توسط بیمه‌های تجاری تامین هزینه‌های لازم برای درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی را با چالش مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۶۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 February 2018

تابناک فراس به نقل از فارس:قهرمان بمانا  اظهار داشت: رایگان شدن خدمات درمانی برای مصدومان حوادث ترافیکی یکی از اقدامات قابل تحسین وزارت بهداشت بوده که از سال 84 در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به مشکلات بسیاری که در مواجهه با این بیماران دامن مردم و بیمارستان‌ها را می‌گرفت، مقرر شد اعتبار لازم برای انجام این طرح از پرداخت 10 درصد بیمه شخص ثالث وسائل نقلیه توسط بیمه‌ها به وزارت بهداشت تامین شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه بیمارستان‌های وزارت بهداشت تاکنون سعی کرده‌اند در هر شرایط مالی، به این مصوبه پایبند بوده و مصدومان را بدون هیچ هزینه‌ای درمان کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیمه‌های تجاری بیش از هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند و این در حالی است که بیمارستان‌های تابعه با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته بمانا پرداخت به موقع این مطالبات توسط بیمه‌ها باعث می‌شود تا هیچ خللی در ارائه این خدمات ایجاد نشود و تمام هموطنان سانحه دیده بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: این امر سبب می‌شود دست‌اندرکاران امر سلامت نیز با فراغ بال و توان بیشتر همچنان خدمتگذار مردم باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار