قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد:
قائم مقام وزیر نیرو گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در یک سال گذشته تاثیر خوبی بر پایداری شبکه آب و برق داشته و شرایط امسال نسبت به سال قبل بهبود چشمگیری پیدا کرده است .
کد خبر: ۵۶۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 15 February 2018

ستار محمودی در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران وزرارت نیرو که امروز 26 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به سفر خود به خوزستان، اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی اثرات پدیده گرد و غبار بر روی آب و برق استان و شنیدن راهکارهای لازم است تا این برنامه ها و راهکارها برای یک پشتیبانی ستادی به وزارت نیرو منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی خوزستان برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات حوزه آب و برق همکاری لازم را داشتند، افزود: همه اقشار مختلف در استان برای حل مشکلات سال گذشته همکاری خوبی را با صنعت آب و برق داشتند و باید از تمام آنها تقدیر و تشکر کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات انجام شده در پایداری بخش آب و برق استان تأثیر خوبی داشت و شرایط امسال نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرده است، تصریح کرد: با برنامه های تدوین شده گام به گام برای رفع مشکلات پیش آمده بر اثر گرد و غبار در صنعت آب و برق حرکت خواهیم کرد.

محمودی گفت: تا پایان شهریور ماه سال آینده از لحاظ سال آبی با تنگنا مواجه هستیم و همراه شدن این تنگنا آبی در خوزستان با گرمای شدید، بحث در نظر گرفتن تمهیدات خاص را جدی کرده است.

وی با اشاره به لزوم تأمین برق پایدار در کلانشهر اهواز، عنوان کرد: تأمین برق تصفیه خانه ها، ایستگاه های شتاب دهنده و ایستگاه های پمپاژ در زمان بحران های احتمالی ضروری است. لازم است که از همین امروز تأمین برق اضطراری برای همه استان و با تمرکز بر شهر اهواز از طرف شرکت های مربوطه جدی گرفته شود.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تلاش سال گذشته همکاران در برق استان باعث شد تا بحران با سربلندی پشت سر گذاشته شود. آن اقدامات انجام گرفته کمک کرد در شرایط فعلی تبعات گرد و خاک بر برق بسیار محدود شود.

محمودی کاهش تبعات گرد و خاک را نتیجه تعویض مقره ها، RTV کردن پست ها و شستشوی مداوم تجهیزات دانست و گفت: برای اینکه شرایط موجود را بیشتر ارتقا دهیم، لازم است که این کارهای ضربتی موثر که انجام گرفته است، استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم در حوزه تولید برق استان خوزستان گفت: دولت در زمینه آب و برق سرمایه گذاری های بسیار عظیمی را انجام داده که باید تکمیل شوند. اتمام این سرمایه گذاری بسیاری از مشکلات استان را برطرف می کند.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت انرژی های نو در کشور، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و تجربیات پیش آمده، لازم است در آینده سهم بیشتری از انرژی های خورشیدی به عنوان انرژی تجدید پذیر برای استان در نظر گرفته شود و همسان سازی و هم خوانی بین انرژی برق آبی و سوخت فسیلی (حرارتی) به وجود بیاید.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به ساخت دو نیروگاه مدرن کلاس "اف" در کشور با اولویت خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توجه بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی، استفاده از تجهیزات و مولدها و نیروگاه های جدید مانند نیروگاه مدرن و استفاده از پست های GIS برای مقابله با ریزگردها در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار