مدیرکل اداره امور عشایر فارس از بهره‌برداری از 8 پروژه عشایری در دهه فجر بااعتباری بالغ‌بر 11 هزار میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 30 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:روح‌الله بهرامی پیش ازظهرامروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های اداره کل امور عشایر استان فارس در دهه فجر، اظهار داشت: 8 پروژه در مناطق مختلف عشایری فارس بااعتباری بالغ‌بر 11 هزار و 420 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که 240 خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 150 هزار نفر معادل حدود 27 هزار خانوار عشایر در استان، افزود: آب‌رسانی به عشایر به‌صورت سیار توسط 46 کامیون کانتر در سطح استان فارس انجام می‌شود اما به دلیل صعب‌العبور بودن، فرسودگی و سایر مشکلات دیگر، مناطق تجمع عشایر به 130 حلقه چاه عمیق برای تعیین آب پایدار تجهیز شده است.

مدیرکل اداره امور عشایر فارس با اشاره به مطالعه بیش از 200 نقطه کانون اسکان، گفت: 103 کانون عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و 70 تا 80 درصد از عملیات زیرساختی آن اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.

بهرامی بابیان اینکه شاخص‌های توسعه انسانی نسبت به کف روستا پایین‌تر است، ادامه داد: دولت مکلف است طبق قانون برنامه ششم سالانه 5 درصد از این شاخص‌ها را افزایش دهد.

وی بابیان اینکه 5 محور جهت ایجاد تنوع در مشاغل عشایر مدنظر است، تصریح کرد: یکی از محورها سایت‌های گردشگری و بوم‌گردی است که تاکنون 68 متقاضی از نقاط مختلف استان اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسؤول بابیان اینکه 67 درصد از مراتع استان متعلق به عشایر است، کشت گیاهان دارویی، فراوری و جمع‌آوری آن‌ها را از محور دیگر ایجاد مشاغل متنوع عنوان کرد.

بهرامی با اشاره به صنایع‌دستی استان که 44 درصد آن متعلق به عشایر است، مطرح کرد: صندوق صنایع‌دستی عشایر در فیروزآباد تشکیل‌شده که درزمینه‌ تولید و بازاریابی فعالیت می‌کند.

وی بابیان اینکه در سراسر استان فارس 46 صندوق خرد زنان عشایر با تسهیلاتی بالغ‌بر 700 میلیون تومان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در زنجیره گوشت قرمز ارزش افزود از تولید تا مصرف باید با حذف واسطه‌ها به خود عشایر برسد که در این راستا با پرداخت تسهیلاتی 7 میلیارد به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی عشایر شکل‌گرفته است.

مدیرکل اداره امور عشایر فارس محور دیگر ایجاد مشاغل متنوع را ایجاد شرکت‌های خدمات پشتیبانی تأمین نیازهای عشایر با محوریت دانش‌بنیانی عنوان کرد و ادامه داد: درمجموع مبلغی بالغ‌بر 67 میلیارد تومان جهت اشتغال متنوع عشایر متقاضی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار