کد خبر: ۵۵۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 27 January 2018

مدیر ارشد شرکت بیمه «استیم شیپ میوچوآل» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سانچی تحت پوشش بیمه p&I نزد این شرکت است و اکنون در حال کمک به اعضای خود برای انجام مراحل جبران خسارت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، گری رینسارد، مدیر ارشد موسسه بیمه «استیم شیپ میوچوآل» در لندن، در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر ما تأیید می کنیم که نفتکش سانچی تحت بیمه شخص ثالث و محیط زیست (P&I) نزد موسسه SSM است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال کمک به اعضای خود برای انجام مراحل پرداخت خسارت هستیم.

این نوع بیمه با بیمه بدنه و یا بیمه بار کشتی ها متفاوت است چرا که علاوه بر خطراتی که بدنه و ماشین‌آلات را تهدید می‌کند صاحبان کشتی ها و بخصوص نفت‌کش‌ها به واسطه نوع فعالیت خود مسئول حفظ سلامت کارکنان، وسایل آنها و محموله‌های مورد حمل نیز هستند.

به منظور جلوگیری از ضرر مالکان و برای ایجاد اطمینان در سفرهای دریایی کلوپ‌هایی تاسیس شده‌اند که به کلوپ‌های (P&I) معروف هستند که در سطح جهان دارای فعالیت بسیار گسترده‌ای بوده و خساراتی را که ناشی از مسئولیت مالکان می‌باشد را پوشش می‌دهند.

این نوع بیمه شامل پوشش خسارت‌هایی است که تحت پوشش بیمه‌های معمولی نبوده و شرکت های بیمه کننده معمولی علاقه‌ای به پوشش آن ها ندارند.

بیمه P&I شامل مواردی نظیر خسارت های وارده به محیط زیست نظیر آلودگی های نفتی و خسارت های وارده به محموله ها و کشتی های دیگر و به طور کلی اشخاص ثالث می شود.

اعضای این کلوب ها شامل مالکان کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها، شرکت‌های خطوط کشتیرانی، انبار داران، و اجاره کنندگان کشتی‌ها هستند.

به گزارش فارس،‌ 70 درصد بیمه نفتکش سانچی توسط 11 شرکت‌ خارجی و 30 درصد آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار