استاندار زنجان تاکید کرد:
بایداز ظرفیت عظیم فضای مجازی که قشر کثیری از جامعه با صرف هزینه اندک در اختیار دارند، نهایت بهر برداری در امر مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
کد خبر: ۵۵۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 22 January 2018

به گزارش تابناک زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش‌امیری ،استاندار زنجان با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه، گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر به امری جدی تبدیل شده است، لذا باید به سمتی حرکت شود تا از فرصت و ظرفیت عظیم فضای مجازی که قشر کثیری از جامعه با صرف هزینه اندک و تقریبا به صورت رایگان در اختیار دارند، نهایت بهر برداری در امر مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.

وی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت فضای مجازی، یکی از مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های مقابله با این آسیب اجتماعی است، اظهار کرد: باید با تهیه و تنظیم تیزرها و کلیپ‌های مناسب و جذاب در فضای مجازی به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب با هیجان از محتوای تبلیغی استفاده کند و مشارکت اعضای شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز افزایش یابد.

اسداله درویش‌امیری با بیان این‌که جوانان و نوجوانان، بیشترین تعداد مخاطبان فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، افزود: یکی از راه‌های تغذیه محتوایی شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند مورد استقبال جوانان قرار گیرد این است که کلیپ‌های کوتاهی از سرگذشت معتادینی که از دام اعتیاد رهایی یافته‌اند تهیه و در این شبکه‌ها منتشر شود.

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت افزایش استقبال جامعه از شبکه‌های اجتماعی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که تمام دهیاران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها عضو این شبکه‌های اجتماعی شوند، البته برای موفقیت در این زمینه نیز محتوای کانال‌های اطلاع‌رسانی باید پرجاذبه و هیجان‌انگیز باشد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این‌که بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از برنامه‌های مفرح، سبب کاهش اتفاقات ناگوار و آسیب های اجتماعی در جامعه می‌شود، عنوان کرد: وقتی جوانان و نوجوانان از برخی برنامه‌ها منع می‌شوند باید فضاهای دیگری متناسب با سلایق جوانان در جامعه مهیا شود در غیر این صورت، جامعه گرفتار مصیبت‌های بزرگی از جمله مواد مخدر می‌شود که شرافت، انسانیت، اخلاق، دین، مذهب و وجدان را از انسان سلب می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که 53 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور برای مبارزه با مواد مخدر، پیش‌بینی شده بود که 650 میلیون تومان از این اعتبار مختص استان زنجان است، گفت: تاکنون از اعتبار اختصاص‌یافته به استان زنجان تنها 218 میلیون تومان، محقق شده است. لذا برای امر مبارزه با مواد مخدر، صرفا بودجه و اعتبار، تعهدآور نیست بلکه انصاف، وجدان و تعهد انسانی هر شخصی که مسئولیتی در جامعه دارد، او را برای مبارزه با مواد مخدر متعهد می‌کند.

درویش‌امیری با بیان این‌که گرفتاری در دام اعتیاد، انسان را ساقط کرده و به سمت مشکلاتی که تصور آن دشوار است می‌کشاند، افزود: با اعتبارات مذکور، اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دستگاه‌های مختلف استان در امر مبارزه با مواد مخدر، امکان‌پذیر نیست چراکه بخشی قابل توجهی از اعتبارات به‌صورت ملی و متمرکز بین دستگاه‌های اجرایی مختلف توزیع شده و بخش محدودی به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی هشدار داد: اگر مبارزه با مواد مخدر به‌عنوان یک فرهنگ عمومی و فراگیر، مبتنی بر وجدان، انصاف و تعهد انسانی در جامعه نهادینه نشود، خطر اعتیاد به مواد مخدر گریبان‌گیر خیل عظیمی از افراد جامعه خواهد کرد.#

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار