همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد با رویکرد ایجاد اشتغال فراگیر و اجرای طرح های اشتغالزای دولت در استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 17 January 2018

به گزارش تابناک یزد رویکرد همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد که صبح امروز در اتاق بازرگانی یزد آغاز شد، صیانت از اشتغال موجود و آسیب شناسی های حوزه اشتغال اعلام شده است.

همچنین در این همایش به بررسی وضعیت بازار کار کشور و حوزه کسب و کارهای مبتنی بر دانش بنیان پرداخته شد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر بحث اشتغال و اشتغالزایی یکی از مباحث مهم تمام جوامع است و ایجاد اشتغال مبارزه با فقر را به دنبال دارد و فقر مسئله ای است که بسیاری از آسیب ها را به همراه خواهد داشت.

محمدرضا قمی با تاکید بر اینکه شرایط ایجاد اشتغال باید به گونه ای باشد که کشور گرفتار مسائل افراد و تبعات منفی ناشی از بیکاری نشود، ادامه داد: در برنامه های توسعه کشور و سند چشم انداز ۱۴۰۴ استفاده از نیروی کار مورد توجه ویژه قرار گرفته و نگاه اجمالی به آن نشان می دهد که بحث اشتغال تاکنون در کشور مغفول مانده است.

وی یکی از دلایل این مسئله با استناد به آمار را اقتصاد بیمار کشور برشمرد و اضافه کرد: از آنجا که اقتصاد کشور تک محصولی است و تولید و صنعت به صورت ناپایدار در حال حرکت است، چندان در ایجاد اشتغال موفق نبوده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی یزد افزود: بر اساس آماری که در سال ۹۵ در حوزه صادرات ارائه شده، نزدیک به ۶۵ درصد از صادرات کشور از طریق نفت و ۵۳ درصد صادرات غیر نفتی از میعانات گازی و پتروشیمی است که به نفت وابسته است.

وی عنوان کرد: رشدی که در اقتصاد رخ داده ناشی از نفت و فرآرده های نفتی و اقتصاد تک محصولی بوده است.

قمی بیان داشت: متاسفانه واحدهای صنعتی آنگونه که باید فعال نیستند و ناپایداری در واحدها و خدمات پشتیبانی آنها باعث شده نتوانند در عرصه اقتصاد عرض اندام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار