رئیس خانه احزاب:
رئیس خانه احزاب کشورگفت:در زمان انتخابات نامه‌ای را از رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی گرفتیم که مبلغ 35 میلیارد تومان به احزاب کمک شود، این نامه نیز به نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تحویل داده شد اما یک ریال به احزاب پرداخت نشد.
کد خبر: ۵۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 15 January 2018

حسین کمالی شب گذشته در جلسه خانه احزاب خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، بابیان اینکه در سطح بین‌المللی تنها کشوری که خانه احزاب دارد ایران است، اظهار کرد: تشکیل خانه احزاب برای این است که بافرهنگ سیاسی آشنا شده و فعالیت‌های سیاسی را میان خودمان افزایش دهیم.

وی بابیان اینکه یکی از اشکالاتی که در درون ما وجود دارد این است که نمی‌توانیم با یکدیگر صحبت کنیم، افزود: وجود خانه احزاب فرصتی برای تمرین گفتگوی سیاسی بین احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی است.

رئیس خانه احزاب کشور بیان کرد: حدود 270 حزب و گروه در خانه احزاب ثبت‌نام کردند اما از این تعداد تنها 30 مورد حزب هستند و مابقی انجمن، گروه صنفی، اقلیت‌های مذهبی و... هستند که تحت عنوان حزب ثبت‌نام کردند.

وی گفت: برخی از گروها مثل انجمن‌های پزشکی، خانه کارگر، کشاورز و... اصلاً سیاسی نیستند اما اصرار داریم آن‌ها را سیاسی جلوه دهیم اصراری که کاملاً غیرمنطقی است.

کمالی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، عنوان کرد: نوع نگاهی که به پرونده‌های مربوط به احزاب که در این کمسیون مطرح می‌شود نگاه توسعه گرایانه نیست بلکه یک نگاه کنترلی است.

وی گفت: در زمان انتخابات نامه‌ای را از رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی گرفتیم که مبلغ 35 میلیارد تومان به احزاب کمک شود، این نامه نیز به نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تحویل داده شد اما پس از دستور نوبخت نامه در سیستم آن‌ها بایگانی و یک ریال به احزاب پرداخت نشد.

رئیس خانه احزاب کشور عنوان کرد: در قانون بودجه نیز مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در ردیف بودجه وزارت کشور برای احزاب در نظر گرفته شد اما یک ریال از آن پرداخت‌نشده است.

وی بابیان اینکه در کل دنیا به احزاب کمک می‌کنند تا سرپا بمانند، گفت: حمایت مالی از احزاب سبب ایجاد رقابت میان احزاب می‌شود که به دنبال آن هر حزبی در زمینه‌های مختلفی برنامه‌های خاص خود را ارائه می‌دهد.

کمالی افزود: ارائه برنامه از سوی احزاب فضا را برای نقد یکدیگر مهیا کرده و به دنبال آن مردم در فضای ایجادشده برنامه‌های حزبی را که موفق است را انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر 5 میلیون بیکار در کشور داریم یعنی 5 میلیون بمب ساعتی داریم، عنوان کرد: چرا نمی‌خواهیم بفهمیم یک جای کار مشکل دارد و برای حل مشکلات اجتماعی باید آسیب‌شناسی کرد.

رئیس خانه احزاب کشور بابیان اینکه این عدم درک ما را به نقطه‌ای می‌رساند که صدای کسی را نشنویم بیان کرد: به‌طور حتم فرزندان کشور ما از بیگانگان متنفر هستند و هیچ ایرانی وطن‌پرستی نگاه و توجهی به خارج از کشور ندارد.

رئیس خانه احزاب کشور «حق انتخاب» را یکی از شاخص‌های توسعه انسانی دانست و گفت: توسعه این شاخص جز با توسعه و حمایت احزاب امکان‌پذیر نیست.

 

منبع: فارس

برچسب ها: رییس خانه احزاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار