یک سناتور روسیه اقدام ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش برای استقرار۳۰ هزار شبه‌نظامی کُرد در مرزهای سوریه را تلاشی برای تقسیم این کشور خواند.
کد خبر: ۵۵۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 15 January 2018

به گزارش تابناک : «الکسی پوشکوف» عضو مجلس سنای روسیه، روز گذشته از تصمیم ائتلاف آمریکایی برای استقرار۳۰ هزار شبه‌نظامی کُرد در مرزهای سوریه انتقاد کرد.

پوشکوف در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «تلاش ایالات متحده برای تشکیل آنچه که آن را "نیروهای امنیتی" تحت نظارت خود در شمال سوریه می‌نامد و شمار آن را ۳۰ هزار شبه‌نظامی کُرد اعلام کرده است، با هدف تقسیم این کشور صورت می‌گیرد. آمریکا( رسما) می‌گوید از یکپارچگی سوریه حمایت می‌کند ولی در واقع خواهان تقسیم این کشور است.»

ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با داعش اعلام کرده که می‌خواهد  نیرویی از شبه‌نظامی کرد و عرب بالغ بر ۳۰ هزار نفره در سوریه تشکیل دهد. این نیرو قرار است که از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب «نیروهای دموکراتیک سوریه» محافظت کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، در واکنش به این اقدام اعلام کرده که نیروهای نظامی این کشور آماده حمله به مناطق کردنشین شمال سوریه هستند. اردوغان که روز یکشنبه برای هواداران حزب عدالت و توسعه ترکیه در شهر توقات سخنرانی می‌کرد به این حمله اشاره کرد.

گفته می‌شود «نیروهای دموکراتیک سوریه» نزدیک به ۳۰ هزار جنگنده در اختیار دارد که حدود ۲۵ هزار نفر آن را شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» تشکیل می‌دهند.

یکی از مقام‌های بلندپایه دولت ترکیه به رویترز گفت آموزش نیرویی ۳۰ هزار نفره در مرزهای سوریه  سبب شده که نماینده آمریکا روز چهار‌شنبه برای ادای توضیحاتی به آنکارا دعوت شود.

 

 

 

منبع : اسپوتنیک 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار