خبری بد برای صنعت چرم کشور؛
سرمایه‌گذار چینی برای کمک به رونق اقتصادی استان اردبیل، کارگاه تولید کیف و کفش چینی راه‌اندازی می‌کند!
کد خبر: ۵۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 14 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم مظفری یکشنبه در تشریح عملکرد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذاری به میزان ۶۵۰ هزار دلار در این طرح جذب شده و قرار است در شهر اردبیل کیف و کفش توسط سرمایه‌گذار چینی تولید شود.

وی افزود: علاوه بر این ۵۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری پرورش گاو شیری در مشگین شهر از سوی سرمایه‌گذار روسی جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تأکید کرد: در عین حال ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیز در دست بررسی است و در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تلاش بر این است زمینه جذب سرمایه خارجی فراهم شود.

به نوشته مهر، مظفری با تأکید به اینکه تا پایان آذر ماه ۹۰ جلسه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تشکیل شده است و ۶۵ طرح سرمایه‌گذاری داخلی و ۹ طرح خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان بوده و موانع سرمایه‌گذاری در این مرکز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها بررسی می شود.

به گزارش تابناک اردبیل،تبریز در همسایگی اردبیل از گذشته دور تاکنون به عنوان قطب صنعت چرم و به خصوص در زمینه تهیه و تولید کیف و کفش چرم زبانزد خاص و عام بوده است.

با وجود این که تعداد ۲ هزار کارگاه تولید کفش در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند اما به دلیل واردات بی رویه کفش‌های بی کیفیت چینی، بسیاری از آن‌ها اقدام به تعدیل نیرو و فعالیت با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود هستند.

معلوم نیست مسئولان استان اردبیل با چه توجیهی سرمایه گذار چینی را برای فعالیت در این زمینه دعوت کرده اند که محصولات بی کیفیت آن کشور، امروزه صنعت چرم تبریز را از پای درآورده و بخش اعظم صنعتگران را خانه نشین کرده است! 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
سرمایه گذاری میخواد بکنه نه اینکه وارد بکنه . چرا این همه کوته بینید شما؟
یکی از اون دو هزار کارگاه کفش رو میخوان تو اردبیل دایر کنن با نیروهای ایرانی با مواد اولیه ایرانی ، اینکه سرمایه گذار چینی هست قرار نیست کفشش تولیدیش تو ایران هم با همون کیفیت چینی باشه .
دارم یواش یواش پی به دلیل عقب موندگی اردبیل میرسم . خبرنگارش ما باشین مسئول و مدیرش شهرم بهتر از این نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
از همون تیترش معلوم بود دشمنی داری با اردبیل ....داره کارخونه میزنه که جوون ایرانی بره کار کنه ....ضمنا بنده خودم تجربه کار کفش دارم ....اکثر کارگاههای تبریز بصورت سنتی اداره میشن و نهایتا 3 یا 4 نفر در اونها مشغول بکار هستند و همین سنتی بودن باعث افزایش هزینه تولید میشه ....مطمئنن یک کارخانه هم محصولات بهتری تولید می کنه هم محصولات مقرون به صرفه تری ....ضمنا شاید به صنعت طراحی هم کمک کنه ...چون واقعا صنعت کفش از باب طراحی مشکل داره و اکثریت کارگاه های کفش ایران از مدلهای خارجی کپی برداری می کنن ....لطفا خبر تون رو منتشر کنید و اظهار نظر های بیجا تون رو برای خودتون نگه دارید ....مردم خودون خوب تشخیص میدن چی درست هست و چی غلط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
Shoma fargh sarmayeh ghozario ba varedat kafsh yad beghirid badesh ghozaresh bedin
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
متاسفم برای این گزارش که برخی حتی تحمل اینکه استان اردبیل پیشرفت بکنه ،ندارند.چرا بدون هیچ بررسی بدون هیچ اطلا عی از نحوه سرمایه گذاری برخی دست به قلم شده و تیشه به ریشه پیشرف اردبیل می زنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
تقصیر اقای هاشمی هستش که خوب توضیح ندادن میخان سرمایه گذاری کنن نه این که کفش بفرشونن میخان یه چند نفر از این راه به نون و نوایی برسن مسئولانمون که اشتغال زایی نمیونن یکی هم نیاد یرمایه گذاری کنه از زیر پاش میکشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار