سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، اغتشاشات هفته‌های گذشته در برخی نقاط را فتنه دشمنان منطقه‌ای و بین المللی ملت ایران خواند که سعی داشتند با فرصت طلبی، ملت ایران و نظام اسلامی را با چالش جدی روبرو سازند.
کد خبر: ۵۵۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 13 January 2018

به گزارش تابناک : سید حسین نقوی حسینی امروز بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مقاومت مردم و هوشیاری مقام معظم رهبری و همچنین نیرو‌های امنیتی در خنثی سازی توطئه اغتشاش در کشور گفت: قدرت‌های بزرگ قصد داشتند از این اعتراض به حق مردم، بی نظمی و اغتشاش را در کشور راه اندازند که خوشبختانه موفق نشدند و حضور به موقع مردم بار دیگر این فتنه را در نطفه خفه کرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نارضایتی در کشور و همچنین مشکلات اقتصادی، بیکاری، بحران اشتغال که مردم را آزار می‌دهد گفت: گرانی‌ها و واردات بی رویه کمر تولید را شکسته و تولید با مشکل روبرو است و در برخی مدیریت‌ها و هدایت جامعه اشکالاتی وجود دارد که باید این اشکالات با همت مسئولان و دست اندرکاران با اهمیت به نیاز‌ها و مشکلات مردم رفع شود.
وی گفت: این اعتراضات به حق نباید موجب فرصت طلبی دشمنان شود.
نقوی حسینی همچنین حل مشکلات مردم و رسیدگی به آنان را سرلوحه کار قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها خواند و گفت: در تحولات اخیری که در کشور صورت گرفت دشمن فرصت طلبانه وارد میدان شد و از تمام امکانات و نیروها، معاندین انقلاب، منافقین و متحدان منطقه‌ای خود برای از بین بردن نظام اسلامی و ضربه زدن به ملت ایران استفاده کرد.
وی گفت: فتنه اغتشاش، فتنه حساسی بود که با برنامه و طراحی شده در کشور ظاهر شد و منافقین محور این اغتشاشات بودند، اما ملت ایران باردیگر با حضور به موقع در صحنه و تفکیک اعتراضات به حقشان با اغتشاش و بی نظمی آنان را ناکام گذاشتند.

این نماینده مجلس افزود: ما هرگز حاضر نیستیم از اصل نظام وانقلاب عبور کنیم چرا که این انقلاب به جان مردم وابسته است و ما تا پای جان از آن حمایت می‌کنیم.
نقوی حسینی با اشاره به نقش عربستان، اسرائیل و آمریکا و همچنین تبلیغات کشور‌های اروپایی در اغتشاشات اخیر در کشور گفت: ۳۵ درصد سیاست‌های اغتشاش را عربستان صادر می‌کرد و تمام دستگاه‌های خارجی نیز در این زمینه فعال بودند.
وی گفت: محور فتنه اغتشاش، خشونت طلبی و آشوب بود و این امربصورت سازمان یافته شده از سوی عوامل خارجی هدایت می‌شد.
وی با تقدیر و تشکر از تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های کشور و در راس آن‌ها از ملت هوشیار ایران در سرکوبی این فتنه گفت: اغتشاش امنیت ملت ایران را هدف قرار گرفته بود و دشمنان برای بی نظمی و آشوب تلاش می‌کردند و ما دیدیم که نیروی انتظامی صبورانه و مردم مدارانه به صحنه آمد و نشان داد که مسئول امنیت در ایران با کشور‌های دیگر که به کشتار مردم می‌پردازند و جایزه می‌گیرند، تفاوت دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به ضربه خوردن استکبار و ناکام ماندن آنان از اجرای طرح‌ها و نقشه‌های ضد ملت ایران گفت: آنان از ملت ایران دچار یاس و ناکامی در اجرای طرح‌های شومشان شدند و این شکست بزرگی برای آنهاست.
نقوی حسینی در ادامه به سالروز دستگیری ملوانان آمریکایی در آب‌های خلیج فارس ازجانب نیرو‌های کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکا هرگز این روز را فراموش نخواهد کرد چرا که جمهوری اسلامی ایران با قدرت اجازه نخواهد داد هیچ کشوری به سرزمینش تعدی کند.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک با تاکید بر هوشیاری مسئولین و مردم در برابر دشمنان گفت: در فضای اقتصادی و زمینه‌های اعتراضی انتظار داریم مجلس و دولت و تمامی دستگاه‌ها رضایتمندی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی مهم‌ترین موضوع امنیت کشور را در رضایتمندی مردم دانست و گفت: تلاش دشمن در زمینه نارضایتی مردم است و عقل حکم می‌کند برنامه‌های ما برخلاف راهبرد دشمن باشد.
وی گفت: هر مسئولی که امروز با اقدام خود موجب نارضایتی مردم شود حتما در زمین دشمن بازی کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز دشمن تلاش دارد مردم را تحت فشار قرار دهد.
نقوی حسینی گفت: دشمن هیچ تفاوتی بین گروه‌های مختلف مردم، اقوام، مذاهب و جناح‌ها نمی‌گذارد و در ایجاد توطئه کل مردم ایران را هدف قرار داده است پس اتحاد و همدلی مردم و مسئولین می‌تواند مانع اجرای توطئه‌های دشمن و فتنه آنان شود.
وی گفت: مشکلات قابل حل است و باید با اتحاد و وحدت در جهت توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و خروج از رکود حرکت کنیم.
نقوی حسینی همچنین گفت: باید نمایندگان مجلس در تصویب بودجه در صحن علنی مجلس، رضایتمندی مردم، ایجاد اشتغال و خروج از رکود را مدنظر قرار داده و در مصوبات خود لحاظ کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در انتخاب مدیران و مسئولان بالادستی در کشور، مقامات اجرایی کمال دقت را داشته باشند و افراد دلسوز و متعهد را به کار گمارند گفت: معاون یک وزارتخانه مهم که مسئول اشتغال بود، فردی است که خانواده وی در خارج از کشور بوده و خودش نیز ۸ سال پیش بازنشسته شده و در خارج زندگی می‌کرده، وزیر از وی دعوت کرده و مسئولیت تولید اشتغال را به او داده است.
وی افزود: چرا باید اعضای خانواده‌های مدیران ارشد کشور در خارج زندگی کنند.
نقوی حسینی گفت: آنان هیچ انگیزه‌ای برای کار و دلسوزی در داخل ندارند چرا که ما امروز به انگیزه انقلابی نیازداریم و کار باید به جوانان متعهد و مجرب داده شود.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین متحدان منطقه‌ای آن‌ها از جنگ تحمیلی، اختلافات قومی، درگیری‌های منطقه ای، حمایت از منافقین، ایجاد گروه‌های تروریستی، داعش، تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی، شهادت دانشمندان هسته‌ای و نیز به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار از مردم بی گناه از سوی منافقین و تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: این‌ها جزو پرونده سیاه آمریکا، رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی، برخی کشور‌های مرتجع عرب علیه ملت و نظام اسلامی است که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار