کد خبر: ۵۵۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 09 January 2018
 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابانی پدرانشان سرمایه‌دار هستند، گفت: فردی در یاسوج ۳ خانه دارد ولی فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذ می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست کارگروه ساماندهی و بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فردی را در یاسوج می‌شناسم که 3 خانه دارد و در حالی نیاز مالی ندارد فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذی می‌فروشد و در این زمینه نیز تلفنی با پدر کودک کار صحبت کردم ولی راه به جایی نبرد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی در یاسوج خودنمایی می‌کنند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته توسط سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمندسازی و ساماندهی کودکان کار انجام شده ولی امکان رساندن آنان به صفر امکان پذیر نیست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی را ضروری دانست و افزود: تاکنون برنامه‌های جامع و مختلفی از جمله برگزاری نشستی با حضور اولیاء کودکان کار و توزیع اقلام آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی در استان برگزار شده است.

میرمحمدی بیان کرد: سالم سازی محیط شهرها، ارتقاء کیفیت زندگی کودکان، کاهش گسترش و شیوع آسیب‌ها از جمله سرقت و اعتیاد از جمله نقاط قوت ساماندهی کودکان کار و خیابانی است و البته باید برای کودکان کار با متکدی گری تفکیک قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه اقامت اتباع بیگانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی در استان متصدی اتباع بیگانه نبوده و انتظار می‌رود نیروی انتظامی تکلیف آنان را روشن کند.

میرمحمدی تاکید کرد: شهرداری یاسوج به عنوان متصدی رفع سد معبر نسبت به جمع آوری متکدیان بویژه اتباع بیگانه در کمترین زمان ممکن اقدام کند و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار