رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از برگزاری دوره آموزشی بیماری های واگیر در بخش گهواره از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، مهندس اردلان جمشیدبیگی با اعلام این خبر افزود: یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری های تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل مسجد امام علی (ع) بخش گهواره با حضور شوراها، دهیاران و جمعی از مردم روستاهای تابعه با همت شبکه دامپزشکی دالاهو برگزار شد.

وی بیان داشت: در این کلاس مطالبی از جمله بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و زئونوز بودن آن، علائم بیماری، راه های پیشگیری و کنترل این بیماری به شرکت کنندگان ارائه شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو، جلوگیری از تماس پرندگان خانگی با پرندگان وحشی، عدم شکار پرندگان وحشی، عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیرمجاز و عرضه کنندگان و کشتارکنندگان دوره گرد و... را از جمله راهکاری پیشگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد.

مهندس جمشیدبیگی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یک بیماری خطرناک در حوزه طیور برشمرد و گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی پرندگان است که در صورت بروز می تواند به زیرساخت های حوزه طیور آسیب های جدی وارد کند.

این مقام مسئول در خصوص علائم این بیماری در طیور نیز خاطرنشان کرد: انتشار ناگهانی بیماری در گله، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ، علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج از جمله این علائم است.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی همچنین استراتژی برخورد با موارد مشکوک بیماری و لزوم اطلاع رسانی به شبکه در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در پرندگان خانگی تشریح شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو افزود: همچنین با شروع فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی لزوم همکاری مردم با پرسنل این شبکه در راستای اجرای طرح، اهمیت اقتصادی این بیماری، علائم آن و استراتژی برخورد با موارد مشکوک به بیماری توضیح داده شد.

مهندس جمشیدبیگی تب برفکی را یک بیماری بسیار واگیر دامی دانست که تقریبا همه زوج سمان از جمله نشخوارکنندگان اهلی را مبتلا می کند و در صورت بروز خسارت اقتصادی قابل توجهی را به بار می آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار