کد خبر: ۵۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 31 December 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه خبری جماران:

 تجمعات روز های اخیر در شهر های مختلف کشور، واکنش های زیادی را  از سوی مسئولین و فعالین سیاسی به دنبال داشته است. در حالی که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی تا امروز  در سکوت فرو رفته بود، مواضع اصولگرایان و منتقدین دولت متضاد و حتی متناقض است. برخی مانند کیهان تلاش دارند تجمعات را به جریانات 88 و یا سلطنت طلبان ارتباط دهند، برخی دیگر از اصولگرایان نیز دولت را مسبب اصلی اعتراضات مردم می دانند و بهانه ای جدید برای حمله به دولت پیدا کرده اند. 

حسین شریعتمداری، شب گذشته در مراسم گرامیداشت 9 دی در رشت  ایجاد نارضایتی در مردم به وسیله معیشت را فتنه جدید فتنه گران دانست و گفت: در روزهای اخیر جریانات اعتراضی در برخی شهرها شکل گرفته که شعارهای آنان بوی فتنه می دهد.

 روزنامه کیهان نیز در گزارشی با عنوان «دم خروس حامیان فتنه بیرون زد دولت هنوز هم مرزبندی نمی‌کند؟!» نوشت: «در حالی که طیفی از اصلاح‌طلبان، تجمع اعتراضی در مشهد و چند شهر دیگر را به رقبای سیاسی نسبت می‌دهند، برخی رسانه‌های حامی دولت و جریان فتنه از اقدام به تشنج‌آفرینی و تبدیل اعتراض معیشتی مذکور به ناآرامی سیاسی استقبال کردند.»

 این ادعای کیهان درحالی است که امروز مهدی محمدی تحلیگر اصولگرا و از یادداشت نویسان وطن امروز در یادداشتی در تلگرامش از تجمعات اخیر حمایت و از آن برای حمله به دولت روحانی بهره‌برداری سیاسی کرد. پیشتر نیز حمید رسایی نماینده سابق مجلس نیز در توییتر با استقبال از «تجمع مشهد» و تکرار شعار «مرگ بر روحانی» آن را دستاویزی برای انتقاد تند از دولت قرار داد.

اما برخی دیگر از اصولگرایان نیز موضع متفاوتی دارند.

مردم شعارهای منافقین و فتنه گران را تکرار نمیکنند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، در اینستاگرام خود نسبت به حوادث اخیر و اعتراضات مردم واکنش نشان داد و در یادداشتی با عنوان «پاسخگویی عملی بجای حرف درمانی» نوشت  مشکل گرانی و چالش موسسات مالی و اعتباری جدی است، اما با اتکا به توانمندی‌های درونی قابل‌حل است، دولت و مجلس نباید، با شعارهای منقضی شده، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

رضایی در این پیام تاکید کرده است: مردم معترض ما هوشیار هستند و صف خود را از معاندین جدا می‌کنند، در هر اعتراضی ممکن است، از منافقین گرفته تا فتنه گران وارد شوند ولی مردم شعارهای آن‌ها را تکرار نمی‌کنند، در مقابل هم دولتی‌ها و مجلسی‌ها، مشکلات را حل کنند، ناکارآمدی‌ها را با حرف نمی‌شود جبران کرد.

وی همچنین تصریح کرده است: گران سازی سوخت و دیگر اقلام بدون بالا رفتن درآمد مردم کار درستی نیست، دولت و مجلس به اعتراضات مردم پاسخ‌های قانع‌کننده بدهند.

رضایی همچنین در توییتر خود نوشت: صف معترضین به گرانی، تورم و وضعیت کار و اشتغال از جریان منافقین و معاندین جداست مردم گله مندند.

عده ای عوام فریب و توطئه گر گرانی را بهانه کرده اند

در حالی که محسن رضایی صف معترضین به گرانی و تورم را از منافقین و معاندین جدا می دانست، سید مصطفی میرسلیم  دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز با هشتگ «انتقاد مردم» هشدارهایی به دولت داده و نوشته است: شنیدن حرف و انتقاد‌ مردم و توجه به اعتراض آنها باید در  مردم سالاری رعایت شود اما دولت نباید اجازه دهد عده ای توطئه گر و عوام فریب، با بهانه قراردادن قیمت تخم مرغ و گوشت و تحریک مردم، هزینه های  فتنه ای دیگر را که به مراتب خسارت بارتر از گرانی است، بر مردم رنجدیدۀ ما تحمیل کنند.

عده‌ای به بهانه مشکلات معیشتی دنبال فتنه‌گری هستند 

حسین مظفر، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در تجمع ۹ دی مردم اردبیل در مصلی این شهر گفت: عده‌ای در روزهای اخیر به بهانه مشکلات معیشتی مردم، دنبال فتنه‌گری هستند که قطعا سرنخ این فتنه‌گری‌ها خارج از کشور و توسط معاندان نظام اسلامی طراحی و در حال اجراست. 

  وی همچنین ادامه داد: هرچند در کشور ضعف‌ها و مشکلاتی در بخش‌های مدیریتی و اجرایی وجود دارد اما نباید این مسایل داخلی بهانه‌ای باشد تا عده‌ای برای تسویه حساب به میدان آمده و یا به دست عده‌ای فتنه‌گر خارجی در داخل علیه نظام اسلامی فتنه‌ای جدید برپا کنند.

 

اعتراض به معنای تقابل با نظام نیست

عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما نیز در حاشیه برگزاری آیین ۹ دی در یاسوج با بیان اینکه اعلام نارضایتی‌ها در برخی از استان‌های کشور هیچ مغایرتی با انقلاب و یا ضدیت با انقلاب ندارد، تاکید کرد: اعلام ناراحتی و آوردن اعتراضات به خیابان‌ها از سوی مردم به معنای تقابل با نظام و انقلاب نیست، ما از مردم و معترضین می‌خواهیم که شاخص را رهبری قرار داده و حرف رهبری انقلاب را به گوش بسپارند.

ضرغامی گفت: در خیابان پاستور که محل تردد من است همیشه تعدادی از مالباختگان زن هستند و پنج- شش ماه است که این تجمعات ادامه دارد و البته به نظر می‌رسد کسی هم پاسخگوی آن نبوده است که نتیجه پیگیری نکردن مشکلات و دغدغه‌های مردم اعتراضاتی است که این روزها شاهد آن هستیم.

دشمنان میخواهند فتنه جدید درست کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در مراسم ۹ دی بوشهر نیز گفت: در انتخابات ۸۸ دشمن امید و اعتماد مردم را نشانه گرفت و به دنبال جدا کردن راه مردم از نظام بود.

وی با بیان اینکه مردم درگیر  مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند که حتماً باید این مشکلات و موانع برطرف شود، گفت: همه مسئولان بویژه دولت باید خود را نسبت به حل این مشکلات موظف بدانند و در میدان عمل ثابت کنند که تلاش آنها برای گره گشایی از مشکلات مردم است. دشمنان می‌خواهند با سوار شدن بر موج مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم، فتنه جدید درست کنند؛ اما مردم هوشیار هستند و ضمن اینکه مطالبات خود را مطرح می‌کنند اجازه سوء استفاده نخواهند داد.

ضد انقلابیون به دنبال سو استفاده هستند

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عامل اصلی تجمعات اخیر مردم را اعتراض به تعیین تکلیف نشدن وضعیت سپرده‌های‌شان در موسسات مالی دانست و گفت: دشمنان بدانند که با توجه به آزادی‌های موجود، این مسائل در داخل کشور عکس العمل طبیعی در برابر دفاع مردم از حقوقشان است و هر چه سریعتر با حل این مشکلات نقطه پایانی بر آن گذاشته می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اعم از روسای کشورهای غربی تا ضد انقلابیون همچون فتنه ۸۸ به دنبال سوءاستفاده از این اعتراضات بوده و برای این کار تبلیغات را شروع کرده‌اند. آنها بدانند مردم ما همان کسانی هستند که فتنه ۸۸  را از طریق حماسه پرشکوه ۹ دی مدیریت کردند و نقطه پایانی بر آن گذاشته و پشت سر ولایت ایستادند.

نباید کارد به استخوان مردم برسد

روز گذشته نیز احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات اقتصادی‌ و معیشتی‌ای که مردم با آن گرفتار هستند، گفت: مردم حق دارند حل شدن مشکلات معیشتی خود را مطالبه کنند و باید مسوولان نیز برای حل مشکلات آن‌ها از قبیل مسکن و گرانی کار کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کارد به استخوان مردم برسد و برای گفتن مشکلات خود وسط خیابان بیایند. متاسفانه امروز برخی مدیران و مسوولان در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند که به فکر مشکلات مردم نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار