معاون وزارت خارجه:
معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: دولت باید با امکانات و ابزار قانونی که در اختیار دارد در خدمت بخش خصوصی باشد و راه را برای حضور سرمایه گذار در کشور فراهم کرد.
کد خبر: ۵۴۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ 28 December 2017

حسن قشقاوی ظهر امروز در افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیک در فرودگاه بین‌ المللی اهواز، اظهارکرد: امروز انجام مراحل روادید در اهواز الکترونیکی می شود و برای اتباع همه کشورهای دنیا به جز ۱۰ کشور آمریکا، انگلیس، کانادا و ... که در ردیف کشورهایی هستند که با ایران تعامل خوبی ندارند، ویزای فرودگاهی در اهواز صادر می شود.

وی افزود: با راه اندازی این دفتر، اتباع ۱۸۰ کشور دنیا می توانند با پاسپورت به اهواز آمده و در فرودگاه اقدام به اخذ ویزا کنند و بدون اینکه به کنسولگری ها و سفارتخانه ها مراجعه ای صورت بگیرد، این فرایند انجام می شود.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه روادید الکترونیکی در فرودگاه را همراه با سرعت عمل اعلام کرد و گفت: متقاضیان ویزا می توانند برای ثبت درخواست به سایت وزارت خارجه مراجعه کنند که پس از طی کردن فرایندها و بعد از ۲۴ ساعت از طرف این وزارتخانه کد رهگیری روادید ارسال می شود و در کمترین زمان ممکن در فرودگاه اهواز ویزا صادر می شود.

قشقایی ادامه داد: با راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در اهواز، امیدواریم زمینه های لازم برای حضور سرمایه گذاران و همچنین کمک به رونق اقتصادی خوزستان از طریق جذب توریست فراهم شود.

وی ادامه داد: ویزای گردشگری که صادر می شود ۹۰ روزه بوده و برای سرمایه گذاران ویزا نیز سه ساله صادر می شود تا از این طریق سرمایه گذاران بتوانند با خیال آسوده به فعالیت های تجاری خود در استان بپردازند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه پیشرفت های گنجشکی نمی تواند برای استانی با عظمت و ظرفیت خوزستان، توسعه محسوب شود، گفت: خوزستان را باید بین المللی کرد و ظرفیت های زمین، آسمان، خاک، دریا، آب و هوا، بناهای تاریخی و ... را به دنیا و نیز ایرانی های مقیم خارج معرفی کرد.

قشقایی ادامه داد: تشکیل شورای راهبردی روابط خارجی استان خوزستان می تواند در این خصوص منشاء تحولات و دستاوردهای زیادی بخصوص در ایجاد ارتباط با سفراء و کشورهای خارجی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه خود خطاب به مالک اشتر، تجارت سرمایه گذاری را یکی از عوامل رونق اقتصادی جامعه می داند، بیان داشت: دولت باید در خدمت بخش خصوصی باشد و با استفاده از ابزار قانونی که در اختیار دارد لازم است تا فضای مناسبی برای رونق اقتصادی در کشور و نیز حضور هرچه بیشتر سرمایه گذار فراهم شود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه با تاکید بر اینکه مدت زمان اخذ مجوزهای سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته مختلف است، عنوان کرد: در اولین کشور دنیا زمان اخذ مجوز دو ساعت و نیم و هفتمین کشور نیز این زمان به ۲۴ ساعت می رسد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار