مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سبک در استان خبر داد و گفت: بیش از 700 هزار رأس دام سبک حساس به این بیماری تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 23 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محسن شانقی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اظهار کرد: واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) از اوایل دی ماه آغاز می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به پیش‌بینی عملیات واکسیناسیون توسط اکیپ‌های دولتی و خصوصی به تعداد 700 هزار رأس دام سبک امیدواریم با همکاری دامداران جمعیت دامی قابل توجهی زیر پوشش مایه‌کوبی قرار گیرند.

شانقی ضمن اشاره به اقدامات دامپزشکی استان مرکزی درخصوص مبارزه با بیماری تب برفکی دام افزود: مرحله دوم واکسیناسیون بر علیه این بیماری در جمعیت گاوی در سراسر استان طی دو ماه گذشته با مایه کوبی 115 هزار و 533 راس دام سنگین انجام شد.

وی تصریح کرد: از تمام دامداران تقاضا می کنیم همکاری لازم را با اکیپ های عملیاتی دولتی و غیردولتی داشته باشند تا با حفظ پوشش مناسب ایمنی از بروز این بیماری در استان پیشگیری شود.

شانقی یادآور شد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بالاست که با علائم زخم دهان و پستان، لنگش همراه است که دامداران با مشاهده این علائم مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی محل اقامت خود و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون یکی از ابزارهای کنترل و پیشگیری است و رعایت اصول امنیت زیستی از سوی دامداران و اخذ مجوز بهداشتی – قرنطینه ای در زمان جابجایی و حمل دام در جلوگیری از بروز آن موثر است  و توصیه می شود در هنگام طرح واکسیناسیون از جابجایی دامها خودداری نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار