تابناک چهارمحال وبختیاری- دانشگاه و حوزه هر دو مظهر تولید علم در بخش علوم انسانی و علوم مختلف هستند.
کد خبر: ۵۴۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 20 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهید آیت الله محمد مفتح نظریه پرداز وحدت حوزه و دانشگاه بوده است که معتقد بود حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر باید برای آبادانی و سربلندی ایران اسلامی تلاش کنند.
در جمهوری اسلامی همواره بر وحدت این دو نهاد علمی تاکید شده است و در ایران نیز روزی به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
از این رو دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه ای به حوزه و دانشگاه و تقویت ارتباط بین این دو مرکز آموزشی داشته است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی وحدت و اتحاد است.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: تقویت وحدت در بخش های مختلف باعث دستیابی به موفقیت های مطلوب شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نامگذاری روزی به نام وحدت حوزه و دانشگاه از برکات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر مرتضوی تاکید کرد: دستیابی به هم افزایی، همگرایی، تولید علم و دانش، پیگیری مستمر برای عمل به آرمان های امام خمینی (ره) و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مهمترین مزیت های وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی یادآور شد: گفت و گو، تعامل و انسجام ملاک اصلی وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
مرتضوی تصریح کرد: امروزه طلبه ها، دانشجویان و اعضای هیات های علمی دانشگاه ها به دنبال فعالیت های جناحی، حزبی و گروهی نیستند و تنها برای آبادانی همراه با معنویت ایران تلاش می کنند.
این استاد حوزه افزود: براساس فرموده امام خمینی (ره) برای دستیابی به توسعه همه جانبه در جامعه نیازمند وحدت بین نخبگان به ویژه فعالان حوزه و دانشگاه هستیم.
وی اظهار کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران موفقیت های بسیاری در بخش های مختلف توسعه ای از سوی فعالان حوزه و دانشگاه کسب شده که رمز پیروزی در این مهم همان وحدت بوده است.
مرتضوی یادآور شد:وحدت قوی بین حوزه و دانشگاه تنها راه جلوگیری از ابتلا به تمدن بدون معنویت غرب و اروپا محسوب می وشد.
رئیس جهاد دانشگاه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به سرعت زیاد دانش و علم، وحدت بین حوزه و دانشگاه و برنامه ریزی برای جلوگیری خروج یافته های علمی از مسیر معرفتی و معنوی ضرورت دارد.
وحید خلیلی اردلی تاکید کرد: رشد روز افزون علم تنها با ماهیت معنوی می تواند در خدمت توسعه انسانی قرار گیرد و یافته های علمی بدون معنویت گاهی خلاف مسائل جامعه است.
وی افزود:خروجی تلفیق علم و عمل باید دیده شود و لازمه آن نیز هم افزایی و عمیق شدن وحدت حوزه و دانشگاه است.
یکی دیگر از استادان دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترین عوامل سازندگی کشور و حرکت برای رسیدن به یافته های علمی در یک مسیر مشخص و بدون ایجاد اصطکاک است.
حسن عالی پور تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باعث رسیدن به جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل، الگو و نمونه در سطح منطقه و جهان می شود.
وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه سازماندهی فعالیت در دو کانون علمی برجسته و دو مرکز مهم تعلیم و تربیت از لحاظ اخلاق حاکم بر آن ها، سیستمی و محتوایی را به دنبال دارد.
عالی پور اظهار کرد:وحدت حوزه و دانشگاه در قلمرو علم و روحانیت باید نخست از بیگانگی های احتمالی با فرهنگ اصیل جامعه‌ اسلامی پاک شود.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 40هزار دانشجو و حدود یک هزار و 200 طلبه حوزه های علمیه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار