کد خبر: ۵۳۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰ 16 December 2017
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:این طرح برای نخستین سال وتنها در شهرستان دنا با مشارکت ستاد اقامه نماز ومعاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان در حال اجراست.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ هادی زارع پور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان دنا در سی سخت گفت:در این طرح هر یک از مربیان در ابتدای کلاس خود 10دقیقه به آموزش عملی احکام و قرائت نماز می پردازند.

وی با اشاره به اینکه هر سوادآموز تا پایان سال تحصیلی در مجموع 200دقیقه آموزش را فرا می گیرند گفت:در پایان سال تحصیلی از اجرای طرح ارزیابی بعمل می آید.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:سواد-سلامت ورفاه 3شاخص مهم در بررسی توسعه انسانی هستند وباید در ارتقاء آنها بکوشیم.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور هم گفت:از مجموع 53میلیون نفر واجد شرایط تحصیل وهدف سوادآموزی اطلاعات مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی به بالای آنها ثبت ونام نویسی مجدد آنها در کلاسهای سوادآموزی وجود ندارد.
 
 مشارکت 140 مربی سوادآموزی دنا در طرح نماز کلید بهشت

محمد مهدی زاده گفت:5میلیون نفر باقی مانده از طریق پایگاههای جامع اطلاعاتی نهضت سوادآموزی که یکی از ظرفیتهای ارزشمند است ودر حال استعلام وتعیین تکلیف وضعیت سواد هستند .

وی با اشاره به اینکه باید نگرشها هدف کتابها را با عمل به افراد آموزش داد گفت:مفهموم جدید سواد همراهی یادگیری مهارتها با خواندن ونوشتن است که هم اکنون در مراکز یادگیری محلی محقق می شود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:در بحث توسعه انسانی هم اکنون به جای شاخص باسوادی شاخص جامعه یادگیرنده مطرح است.

فرماندار شهرستان دنا ورئیس شورا پشتیبانی سوادآموزی هم گفت:امسال2مرکز یادگیری محلی در شهر پاتاوه ومنطقه توت نده راه اندازی شد وبرای دهستان سادات محمودی نیز در سال جدید امکان سنجی می شود.

عباس بهشتی رو گفت:50هزار نفر در2بخش مرکزی وپاتاوه و4دهستان در شهرستان دنا زندگی می کنند.
 
مشارکت 140 مربی سوادآموزی دنا در طرح نماز کلید بهشت 

وی گفت:فعالیت نهضت سوادآموزی بعلت شناسایی وجذب افرادی که بعلت محدودیتهای از نعمت سواد محروم شده بودند از ارزش وجایگاهی والا برخوردار ست.

فرماندار دنا گفت:کلید واژه نهضت سوادآموزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی که یک تهدید مهم است مراکز یادگیری محلی می باشد.

وی گفت:تمامی امکانات را برای تحقق امر باسواد کردن جامعه به کار خواهیم بست.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:درصد باسوادی جمعیت10تا49سل شهرستان دنا 92و7دهم درصد از میانگین استان کمتر است.
 
 مشارکت 140 مربی سوادآموزی دنا در طرح نماز کلید بهشت

سیدحمدالله خواهش نیک گفت:شهرستان دنا به لحاظ پوشش جمعیتی جمعیت بی سواد تاکنون جامعه هدف سوادآموزی رتبه نخست استان را دارد.

سرپرست آموزش وپرورش شهرستان دنا هم گفت:امسال میزان پوشش تحصیلی در دوره سوادآموزی 350نفر – دوره تحکیم140نفر ودر دوره انتقال90نفر است.

حدادی گفت:142آموزش دهنده شامل115زن و27مرد کار سوادآموزی دنا را برعهده دارند و5فرهنگی نیز در این امر مقدس با آنها همکاری می کنند.

در این نشست برخی اعضاء در موضوع کیفیت برگزاری کلاسها-ارزیابی از فعالیت مراکز یادگیری محلی ومشکلات شناسایی بی سوادان برای جذب مطالبی بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار