سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم:
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: فعالیت کارگران اتباع غیر مجاز و رکود معیشت کارگران ساختمانی را زمین گیر کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، عباس شیری در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در سالن اجتماعات تامین اجتماعی قم افزود:ما امیدوایم با راه اندازی پرتال جامع خانه کارگر کشور که امروز در قم افتتاح شد بتوان ساماندهی بهتری را نسبت به کارگران به ویژه در حوزه ساخت و ساز اتخاذ کرد.
وی خاطرنشان کرد: کارگران زیادی با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند چرا که علاوه بر رکود در زمینه حضور کارگران غیر مجاز اتباع نیز امنیت شغلی لازم را ندارند.

شیری بیان کرد: کارهای ساختمانی در قم فصلی است و با فرا رسیدن سرما این مشکلات دو چندان می شود و بخش زیادی از نیروهای کارگر با مشکلات مالی جدی مواجه می گردند.

وی گفت: مسئولان باید صدای کارگران را بشنوند و راهکاری برای رفع مشکلات فعلی به خصوص در زمینه کارگران خارجی غیر مجاز اتخاذ کنند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم عنوان کرد: برخورد جدی با کارگران غیر مجاز خارجی نیازمند یک عزم جدی است تا بتوان تنگناهای معیشتی قشر کارگر ایرانی را رفع کرد.

وی افزود: برگزاری هم اندیشی توسط تشکل های کارگری می تواند بخشی از مشکلات جامعه کارگری را رفع نماید اما حل بسیاری از دغدغه ها به همت مسئولان و با بازنگری بر برخی از قوانین مرتبط است.

شیری یادآور شد: بر اساس ماده 121 قانون کار اگر کارگر ایرانی می تواند مشغول کار شود نباید کارگر اتباع بیگانه در آنجا مشغول به کار شود و اتباع تنها در ۴ شغل می توانند به فعالیت بپردازند.

وی عنوان کرد: رسانه ها فراتر از نگاه جناحی در جهت احقاق حقوق کارگران تلاش کنند و دغدغه های آنان را به گوش مسئولان برسانند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم بیان کرد: قشر تلاش گر کارگر همواره در صحنه های انقلابی حضوری فعال داشته است و نباید نسبت به حقوق و معیشت و نگرانی های این قشر مظلوم بی تفاوت بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار