وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد:با ایران کارهای خوبی در کشور سوریه انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۵۳۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 02 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- اعلام کرد: ایران، ترکیه و روسیه بر گفتگو میان دولت سوریه با معارضان تاکید دارند.

وی در اظهارات خود در سومین نشست بین المللی گفتگوهای مدیترانه در رم گفت: هیئت معارضان سوری در گفتگوهای آستانه بر خلاف مذاکرات ژنو-1 شاهد حضور معارضان مسلح بوده است. ما آماده ایم به ایران و عربستان سعودی برای گفتگو کمک کنیم چرا که گفتگو و نزدیک شدن مواضع دو کشور به سود منطقه است. نمی توان ایران را منزوی و تحریم کرد و این وضع برای عربستان سعودی نیز صادق است.

وزیر خارجه روسیه گفت: تقریبا داعش (گروه وهابی صهیونیستی داعش) شکست خورده است ما در کنار ایران مشغول کارهای خوبی در سوریه هستیم. ما از نیروی هوایی خود در سوریه علیه تروریست ها استفاده کرده ایم. روسیه از بیانیه ژنو برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت کرده است. دولت سوریه از ما در سال 2015 درخواست کمک کرد تا این کشور قربانی داعش نشود.

لاوروف گفت: با آمریکایی ها درباره حملات خود علیه گروه جبهه النصره هماهنگی هایی داشتیم ولی آمریکا جبهه النصره را هدف قرار نداده است. اقدام آمریکا در هدف قرار ندادن این گروه شاید به این معنا باشد که آمریکایی ها طرحی را تهیه کرده اند تا از این گروه در آینده استفاده کنند. اقدام آمریکا در هدف قرار ندادن گروه جبهه النصره باعث شد که با ایران و ترکیه درباره سامان دادن به اوضاع سوریه به توافق برسیم. ما بر این مسئله تاکید داریم که میان معارضان و دولت سوریه آشتی برقرار شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: برخی از طرف ها از درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی ها برای تقویت افراط گرایی و تروریسم در منطقه حمایت می کنند. باید تلاش کنیم در معادله جدید در منطقه این طرف ها را به حاشیه برانیم.

وی افزود: توافق هسته ای با ایران پابرجا بوده و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پایبندی ایران را به این توافق اعلام کرده است. در صورتی که آمریکا از این توافق خارج شود به معنای آن بوده که تعهدات خود را نقض کرده است. نباید این مسئله را فراموش کنیم که برای حصول توافق هسته ای مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا صورت گرفت. خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای به اعتبار آمریکا در هر توافقی در آینده ضربه خواهد زد.
 
 
//باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار