معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران
دکتر صالحی عمران خاطر نشان می‌شود که کلیه فعالیت‌های فوق با هماهنگی و حمایت‌های موثر و گسترده ریاست محترم دانشگـاه مازندران بوده است .
کد خبر: ۵۰۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸ 12 October 2017
 دکتر ابراهیم صالحی عمران معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران، در گفت و گو یی، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این حوزه در بخش رفاهی، به بیان اقدامات انجام شده و طرح های پیش رو در جهت رفاه همکاران و پیشبرد هر چه بهتر امور در دانشگاه مازندران پرداخت.
دامنه تسهیلات رفاهی و خدماتی، ارتباط تنگاتنگی با نوع نگرش سیستم مدیریتی دانشگاه دارد
 
دکتر صالحی عمران در مورد معرفی اداره رفاه کارکنان اظهار داشت:  خدمات رفاهی از مباحث بنیادی مدیریت منابع انسانی سازمان های امروزی می باشد که نقش پررنگ و تأثیرگذاری در شکل گیری انگیزه ها، پتانسیل و بهبود عملکرد نیروهای یک سازمان ایفا می کند. دامنه تسهیلات رفاهی و خدماتی، ارتباط تنگاتنگی با نوع نگرش سیستم مدیریتی دانشگاه دارد. افزایش تسهیلات در موارد مختلف از جمله ایجاد زمینه های گردشگری، تفریحی، ورزشی و رفاهی همواره موجب بالا رفتن انگیزه و بهره وری کارکنان خواهد بود که مدیریت دانشگاه از سالهای گذشته تاکنون در تلاش برای توسعه این فعالیت ها، امکانات و تسهیلات رفاهی برای جبران بخشی از زحمات همکاران محترم دانشگاه بوده و در این راه گام های متعددی برداشته و با یاری خدا در جهت توسعه و بهبود این مسیر حرکت می نماید.
 
       * خبرنگار روابط عمومی: اهم خدمات و تسهیلات رفاهی که در این دوره برای ایجاد انگیزه و فراهم نمودن فضای مطلوب برای فعالیت بهتر کارکنان ارایه شده است شامل چه مواردی می گردد؟
 
      این دکتر در مورد خدمات رفاهی در بخش های مختلفی از جمله  گردشگری و تفریحی، ورزشی، مالی و .... ارایه  می گردد که به بخشی از آنها اشاره می کنم.
 
بخش گردشگری
 
  عقد قرارداد با هتل آفاق مشهد
 
       انعقاد قرارداد با هتل آفاق که یکی از هتل های با کیفیت و نزدیک به حرم مطهر بوده و با ارایه خدمات شایسته به همراه صبحانه، نهار و شام به صورت سلف سرویس برای همکاران محترم دانشگاه و خانواده های آنان که 50%  کل هزینه توسط دانشگاه پرداخت و 50 % مابقی در اقساط 6 ماهه از حقوق همکاران محترم کسر می گردد که این طرح با استقبال بسیار زیاد و رضایت خوب همکاران عزیز مواجه شد و تاکنون بیش از 150 نفر از همکاران و خانواده محترم آنها از این طرح استفاده نمودند
õعقد قرارداد با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  
 
       با پیگیری و تلاش همکاران این حوزه توانستیم نسبت به عقد قرارداد با دانشگاه های مشهد، اصفهان، تبریز، همدان، اردبیل، کاشان، کردستان و تهران جهت استفاده همکاران دانشگاهی نموده تا همکاران محترم بتوانند در تمام ایام سال از این خدمات استفاده نموده که از سال گذشته تاکنون بیش از 170 نفر از همکاران و خانواده محترم آنها جهت مسافرت از این امکانات استفاده نمودند.
 
برگزاری اردوهای تفریحی،سیاحتی و زیارتی برای همکاران بازنشسته
 
       دانشگاه برای قدردانی از زحمات همکاران محترمی که در سالهای گذشته برای این دانشگاه زحمات فراوانی کشیده اند برنامه ریزی نمود و توانستیم اردوهای مختلف داخل و خارج استان به مقصد مشهد، رامسر، منطقه ییلاقی بندپی و ...را برای این عزیزان تدارک ببینیم.
 
 برگزاری اردوی کیش
 
       همچنین توانستیم با همکاری صندوق تعاون کارکنان در اسفند ماه سال گذشته نسبت به برگزاری تور سیاحتی کیش برای همکاران محترم و خانواده آنان بصورت اقساطی اقدام نماییم.
 
بخش وام:
 
       در این حوزه هم توانستیم نسبت به عقد قرارداد با بانک ملی، بانک قرض الحسنه رسالت و سایر بانک ها نماییم تا بتوانیم جوابگوی بخشی از نیاز همکاران محترم باشیم که خدمات ذیل به همکاران ارائه شد
 
       * امضا تفاهم نامه با مدیر کل بانک ملی استان مازندران در جهت افزایش سقف تسهیلات وام و ارائه خدمات بهتر به همکاران که تاکنون بیش از 360 نفر در شش ماهه اول سال 96 جهت دریافت وامهای 2 میلیارد ریالی،پانصد میلیون ریالی و ... به این بانک معرفی شده اند.
 
       * امضا تفاهم نامه با مدیر کل بانک رسالت استان مازندران برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2% و معرفی 250 نفر از همکاران دانشگاه جهت دریافت تسهیلات  5 ،8 و 12 میلیون تومانی.      
 
       * معرفی 350 نفر از همکاران دانشگاه جهت دریافت تسهیلات به بانک تجارت در سال 95
 
       * معرفی 30 نفر از همکاران محترم هیات علمی جهت دریافت تسهیلات مسکن به وزارت متبوع
 
       * معرفی 50 نفر از همکاران دانشگاه جهت دریافت تسهیلات به سایر بانک ها (بانک ملت،مهر اقتصاد، سینا)
 
امور بیمه و رفاه کارکنان
 
       در بخش بیمه هم نسبت به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی و درمان با بیمه ایران نمودیم تا همکاران محترم از مزایای آن استفاده نموده که در این بخش 50% هزینه آن توسط دانشگاه پرداخت می گردد. همچنین همکاران محترم را تحت پوشش  بیمه عمر و حوداث قرار دادیم که دانشگاه پرداخت تمام هزینه آن را برای کارکنان تقبل نمود و با هماهنگی بعمل آمده با بیمه ایران نسبت به تقسیط بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو همکاران نمودیم.
 
برگزاری اردوهای هم اندیشی،آموزشی و  سفرهای رفاهی
 
        * برگزاری ضیافت اندیشه و کارگاه آموزشی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برای اساتید محترم دانشگاه و خانواده آنان در مشهد مقدس که 50 % هزینه توسط دانشگاه و مابقی توسط شخص پرداخت گردید.
 
       * برگزاری اردوی هم اندیشی و کارگاه آموزشی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برای کارمندان محترم دانشگاه برای اولین بار در منطقه ییلاقی چلاو بصورت اردوی یک روزه از دیگر کارهایی بود که انجام گرفت.
 
سایر امور رفاهی
 
õ برگزاری مراسم روز استاد و کارمند
 
       برای همکاران محترم اعضای هیات علمی در روز معلم و برای کارمندان محترم در روز کارمند مراسمی  با حضور خانواده های آنها در رستوران میزبان همراه با پذیرایی و شام برگزار گردید که ضمن تجلیل از همه همکاران دانشگاه ، از اساتید و کارمندان نمونه بطور ویژه تجلیل بعمل آمد.
 
 õ برگزاری آیین تجلیل از فرزندان ممتاز اعضای هیات علمی و کارمندان
 
       از فـرزندان ممتـاز همکـاران محترم دانشگاه، طی مراسمی با حضور جمع کثیری از خانواده های آنها همراه با اجرای برنامه های شاد تجلیل بعمل آمد. شایان ذکر است در این مراسم از تعداد 350 نفر از فرزندان ممتاز اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه با اهدای لوح سپاس، تندیس، ویژه نامه تصاویر ممتازان و کارت هدیه، تجلیل به عمل آمد.
 
õ طرح رفاهی تابستانه برای همکاران
 
       این حوزه با همکاری حوزه معاونت دانشجویی نسبت به اجرای طرح رفاهی تابستانه و استفاده از امکانات و فضای خوابگاه نواب شامل امکانات ورزشی، طرح سالم سازی دریا و رستوران (پرداخت وجه به صورت کسر از حقوق) نمود که با استقبال مناسب همکاران روبرو شدیم. در این مسیر سعی خواهیم کرد تا در سالهای آتی، این خدمات با برنامه ریزی بهتری ارایه گردد.
 
       همچنین با برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان محترم همکاران دانشگاهی در تابستان، نسبت به برگزاری کلاسهای فوق برنامه در رشته های فوتبال،والیبال و شنا  نمودیم.    
 
       برای ایجاد شادی و نشاط در بین همکاران نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی برای همکاران محترم در رشته های مختلف ورزشی فوتسال، والیبال، دارت در دو بخش آقایان و خانم ها نمودیم و جهت استفاده از استخر نسبت به عقد قرارداد با استخرهای حجاب، متل عسل، سیمرغ، پارسیان و غدیر و توزیع بلیط آنها با تخفیف ویژه مابین همکاران شاغل و بازنشسته نمودیم.
 
 
 
    سایر خدمات رفاهی ارایه شده بصورت فهرست وار عبارتند از :
 
       *تجلیل از ایثارگران و یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس در مناسبتهای مختلف (هفته دفاع مقدس،روز جانباز،روز آزاده و ...)
 
       *معرفی همکاران جهت استفاده از اتوبوس دریایی بصورت نیم بها
 
       *معرفی همکاران جهت استفاده از کلاس آموزش شنا برای کارکنان و خانواده های آنها با تخفیف 25%
 
       *معرفی همکاران جهت استفاده از کارتینگ بابلسر با تخفیف 40 درصد
 
       *معرفی همکاران جهت استفاده از بلیط سینما، بلیط شهر بازی آلپ و بولینگ صالح بصورت نیم بها  
 
 
 
    دکتر صالحی عمران در پایان خاطر نشان می‌شود که کلیه فعالیت‌های فوق با هماهنگی و حمایت‌های موثر و گسترده ریاست محترم دانشگـاه مازندران بوده و جادارد از توجه ویژه ایشان به موضوع رفـاه و آسایش اثربخش کارکنان دانشگـاه و خانواده های ایشان تشکر و قدردانی نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار