استاندار:
استاندار سمنان تاکید کرد : افزایش نرخ اشتغال و میزان صادرات 2 رکن توسعه اقتصادی در این استان است.
کد خبر: ۵۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 04 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود : ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور توسعه صادرات غیر نفتی باید تقویت و بسته های حمایتی از توسعه صادرات غیر نفتی بیش از پیش باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد : صادرات کالا در 6 اول سال جاری در استان سمنان با افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 91 میلیون دلار رسید که نشان از رشد شاخص های توسعه اقتصادی استان است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات اظهار داشت : بیشتر صادارت کالاهای استان سمنان به کشورهای هدف از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، کره، هند، ترکمنستان، ایتالیا و ویتنام بوده است.

خباز با اشاره به این که واردات در 6 ماه اول سال جاری در این استان به 11 هزار تن رسید، خاطرنشان کرد : 34 میلیون دلار کالا از گمرک استان سمنان در این مدت ترخیص شده که عمده کالاها قطعات ماشین، ماشین آلات و مواداولیه کارخانه ها را شامل می شود.
ارزش کالاهای صادراتی سمنان در سال 95 به 143 میلیون دلار رسید.

در این نشست ، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه انسانی استانداری سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار