مراسم تحلیف پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر، همزمان با سراسر کشور برگزار شد و دوران تازه ای از اداره شهرها آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 24 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، حساسیت اداره شهرها و سیاست های مدیریت شهری به قدری است که عمده جریانات سیاسی را درصدد گرفتن سهمی از این مدیریت هستند.
در پنجمین دوره شوراهای اسلامی در دو کلان شهر تهران و مشهد که حدود 20 درصد جمعیت کشور را در خود  جای داده اند، یک لیست با یک خاستگاه سیاسی برنده انتخابات اعلام شد.
همچنین شعارهای هر دو شورا در حوزه انتخاب شهردار و مدیران شهری در هر بخش، بهره گیری از مدیرانی بوده که در سطح ملی سابقه خدمت داشته باشند تا بتوان کلیدهای این دو کلان شهر را به آنان سپرد.
پس از انتخاب شهرداران این دو کلان شهر و درک اهمیت رسانه ها توسط شوراهای این دو شهر و نیز شهردار منتخب، اولین اقدام انتصاب مدیر رسانه تاثیرگذار شهر تهران روزنامه همشهری و نیز استقرار تیم رسانه همسوی شورای منتخب در روزنامه شهر مشهد بوده است.
اما نقطه ای که تفاوت مدیران بزرگ و غیرآنها را عیان می کند همین تصمیماتی است که به ویژه در زمان انتصابات کاملا مشخص می شود.
درحالی که روزنامه همشهری به تیمی سپرده شده که دارای سابقه بزرگی مانند اداره روزنامه ایران و....در کشور بوده است، روزنامه شهر مشهد را به تیمی سپرده اند که بزرگترین کارشان انتشار ضمایم  شهری روزنامه هایی بوده که نمایندگی آن را از تهران به عهده داشته اند.
این در حالی است که در همین طیف فکری بزرگانی در مشهد حضور دارند که سابقه انتشار روزنامه های پرمخاطب ملی را داشته و سابقه رسانه ای برخی از آنها از سن استقراریافتگان کنونی روزنامه شهر مشهد که به سبب نزدیکی به تنی چند از منتخبین شورا، در این جای قرار گرفته اند، بیشتر است.
چنین انتخابی می تواند نوعی واهمه برای مشهدی ها ایجاد کند که شاید مقرر است انتخاب سایر مدیران شهری نیز در همین سطح به انجام رسیده و این خود نگران کننده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
شهرآرا در زمان شورای چهارم دست افرادی بود که یکی از انها افتخار می کرد که مغازه سبزی فروشی داشته و بعد سردبیر شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار