رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: ۷۰ هزار نفر بیکار در لرستان داریم، اما آنچه مسلم است وضع ما نسبت به استان‌های دیگر بهتر شده است.
کد خبر: ۴۸۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 24 August 2017
علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در نشست اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت با اشاره به افزایش بیش از ۱.۵ برابری اعتبارات عمرانی در لرستان اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات عمرانی لرستان طی این سال ها نسبت به مدت مشابه حدود ۱.۷ برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به اینکه شهر خرم آباد در بخش گردشگری جزو ۷ شهر برتر شد، این موضوع در اشتغال تاثیر دارد و اشتغال فقط کارخانه نیست، افزود: کوهدشت، دلفان و رومشکان در صدر بیشترین نرخ بیکاری در استان قرار گرفته اند وشهرستان های ازنا، پلدختر و دوره چگنی کمترین نرخ بیکاری را دارند.

چگنی با بیان اینکه نوسان نرخ بیکاری در استان از ۱۶.۵ تا ۷ درصد است، تصریح کرد: متوسط این نرخ های بیکاری در سراسر استان، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳ درصد شده است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم به ۳۹.۷ درصد افزایش یافته ست، افزود: تراز تجاری استان از ۳۱ میلیارد به ۶۵ میلیارد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان یادآور شد: در عین حال ۷۰ هزار بیکار داریم اما آنچه مسلم است وضع ما نسبت به استان های دیگر بهتر شده است.

چگنی ادامه داد: سرانه سپرده گذاری مردم در استان از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که این میزان ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار