سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری زنجان مطرح کرد
معاون قضایی رئیس‌کل محاکم زنجان و سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری زنجان گفت: معافیت از پرداخت هزینه دادرسی زنان، علی‌الخصوص زنان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و الزام به حضور قاضی مشاور زن از مصوبات این قانون است.
کد خبر: ۴۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 26 July 2017
 حجت‌الاسلام قادر احمدی گفت: قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ است و بر اساس آن بانوان در چند مورد تحت حمایت هستند. 
سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری زنجان اظهار کرد پایه اساسی حقوق خانواده اخلاق است و هر چقدر هم که مقررات قوی باشد، داخل منزل جایگاهی ندارد و داخل منزل با ضوابط اخلاقی می توان مسایل بین زن و شوهر را حل و فصل کرد. 

 وی در ادامه گفت: معافیت از پرداخت هزینه دادرسی زنان، علی‌الخصوص زنان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و الزام به حضور قاضی مشاور زن از مصوبات این قانون است.

معاون قضایی رئیس‌کل محاکم زنجان و سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادگستری زنجان تصریح کرد: حضور پررنگ بانوان در حضانت فرزندان از دیگر مصوبات قانون حمایت از خانواده است و بر اساس آن، تا پایان ۷ سالگی فرزند چه دختر و چه پسر، حضانت با مادر بوده و بعد از ۷ سالگی تا بلوغ حق حضانت با پدر است و مادر حق ملاقات دارد.

احمدی گفت: تعیین مجازات‌های کیفری در روابط زناشویی از دیگر مصوبات قانون حمایت از خانواده است و زوجه دائم متوفی از حقوق وظیفه و یا مستمری وی برخوردار است و ازدواج مانع دریافت این حقوق نیست.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار