رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد
دلیل 32 درصد از سوانح رانندگی سه ماه گذشته از سال‌جاری عدم توجه به جلو بوده است، و دلیل 18 درصد از این تصادفات هم عدم توانایی در کنترل وسایط نقلیه گزارش شده است
کد خبر: ۴۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 21 July 2017
علی‌اصغر شیرمحمدی  از وقوع 37 مورد تصادف فوتی با 16 درصد افزایش نسبت به بازه مشابه زمانی سال‌گذشته در محورهای استان زنجان طی سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: این تصادفات 39 کشته داشته است، که نسبت به آمار بازه زمانی مشابه سال‌گذشته کاهش 3 درصدی یافته است.

وی تعداد تصادفات جرحی سه ماه گذشته از سال‌جاری را 301 مورد اعلام و تصریح کرد: مقایسه این آمار با بازه زمانی مشابه سال‌گذشته بیانگر افزایش 6 درصدی این نوع تصادف است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه تصادفات جرحی روی داده در سه ماه نخست سال‌جاری 407 مصدوم داشته است، افزود: این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه سال‌گذشته افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

شیرمحمدی از افزایش 23 درصدی تصادفات خسارتی روی داده در محورهای استان طی سه ماه گذشته از سال 1396 نسبت به سال‌گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 405 مورد تصادفات خسارتی روی داده است.

وی مجموع تصادفات سه ماه نخست سال‌جاری را در محورهای مواصلاتی استان زنجان 730 مورد اعلام کرد و افزود: مقایسه این آمار با آمار مدت زمان مشابه سال‌گذشته بیانگر افزایش 15 درصدی تعداد تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه 32 درصد از تصادفات رانندگی سال‌جاری در اتوبان زنجان- قزوین روی داده است، ادامه داد: خودروهای سواری با 63 درصد بیشترین درگیری را در این تصادفات داشته‌اند.

شیرمحمدی نقش خودروهای کامیون، تریلی، وانت و موتورسیکلت را در تصادفات رانندگی سه ماه نخست سال‌جاری به ترتیب 13، 12 و 9 درصد اعلام کرد و افزود: 19 درصد از تصادفات این بازه زمانی هم واژگونی بوده است.

وی با بیان اینکه دلیل 32 درصد از سوانح رانندگی سه ماه گذشته از سال‌جاری عدم توجه به جلو بوده است، ادامه داد: دلیل 18 درصد از این تصادفات هم عدم توانایی در کنترل وسایط نقلیه گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه 24 درصد از حوادث رانندگی سه ماه نخست سال‌جاری در ساعات بین 16 تا 20 روی داده است، افزود: 29 درصد از این تصادفات هم در کیلومتر یک تا 20 روی داده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار