معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد
خوشبختانه با توجه به خطرپذیری کشور و مسئولیتی که در این راستا بر عهده جمعیت هلال احمر است، جمعیت طی چند سال اخیر برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی خود را برای سال‌های آینده تدوین کرده است که از آن جمله می‌توان تقویت پایگاه‌های امدادی و تشکیل تیم‌های واکنش سریع را جهت ارائه بهترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان نام برد.
کد خبر: ۴۵۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 10 July 2017
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هزار نفر نیروی آموزش دیده عملیاتی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در طرح تابستانی بالغ بر ۸۰۰ پایگاه در کشور فعال است و هر پایگاه ۶ نیرو دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران و نجات‌گران نیز با توجه به نوعی تخصصی که دارند، در حوادث مختلف حضور یافته و امدادرسانی می‌کنند. این در حالی است که برخی از امدادگران و نجات‌گران در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، کوهستانی، ساحلی و مراکز کنترل عملیات فعالیت می‌کنند.

فتحی گفت: همیشه تا بهینه بودن فاصله داریم و تلاش می‌کنیم که به نقطه مطلوب و استاندارهای لازم دست یابیم. نمی‌توان گفت که بهترین تجهیزات را در اختیار داریم. کمبود اعتبار مشهود است و باید وضعیت اقتصادی کشور را هم درک کرد. اما تلاش ما بر این است که تیم‌ها و پایگاه‌های امدادی به مناسب‌ترین امکانات تجهیز شوند و بهترین خدمات را ارائه دهند.

وی افزود: پایگاه‌ها و تیم‌های امداد و نجات برای مقابله با حوادث احتمالی از امکانات لازم برخوردار هستند. البته نوع حوادث نیز متفاوت است و تلاش می‌کنیم که تجهیزات موجود را توسعه ببخشیم. هرچه اعتبارات مناسب‌تری جذب شود به همان میزان نوع خدمات متفاوت‌تر خواهد بود.

فتحی گفت: در حال حاضر با بیش از ۲۰ فروند بالگرد در حوزه امداد هوایی برای مقابله با حوادث آماده‌ایم و در پی آن هستیم که خدمات امداد هوایی را نیزافزایش دهیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار