مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان خبر داد
مصرف بیش از حد آب شرب در بخش کشاورزی توسط روستاییان از جمله دلایل بحران آب در زمین‌های کشاورزی است.
کد خبر: ۴۵۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 09 July 2017
مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به برخی از دلایل کمبود آب آشامیدنی در این روستاها گفت: افت سطح آب‌های زیرزمینی و
مصرف بیش از حد آب شرب در بخش کشاورزی توسط روستاییان از جمله دلایل بحران آب در زمین‌های کشاورزی است.

کابلی وجود چاه‌های غیرمجاز در محدوده چاه‌های آب و فاضلاب روستایی استان و وجود انشعابات غیرمجاز را از دیگر دلایل وجود بحران آب در روستاها اعلام کرد و گفت: عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین روستایی نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب بروز بحران آب می‌شود.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده توسط آبفار زنجان در راستای حل بحران آب در روستاها بیان کرد: در برخی از روستاها جیره بندی آب انجام می‌گیرد و این به معنای آن است که این روستاها روزانه چند ساعت آب دارند.

مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان با بیان اینکه در برخی از روستاها آبرسانی سیار مدنظر است، (با تانکر برای هر نفر روزانه 20 تا 30 لیتر آب توزیع می‌شود)، اضافه کرد: برخورد با مشترکان پرمصرف، جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز و اجاره چاه یکی دیگر از راهکارهای رفع بحران کم آبی است.

کابلی در ادامه اعتبار مورد نیاز برای عبور از بحران کم‌آبی در سال 96  را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از محل ماده 10 و 12 اعتبارات بحران است و موافقت لازم انجام گرفته ولی تاکنون هیچ تخصیصی صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان افزود: آبرسانی سیار از مردادماه سال‌جاری شروع و تا اواخر آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زنجان با 45 روستا و خرم‌دره و سلطانیه با چهار روستا بیشترین و کمترین روستای دارای بحران است، اضافه کرد: در شهرستان‌های طارم، خدابنده و ماهنشان نیز بالای 30 روستا دارای بحران آب هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار