معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان خبر داد
معاونت سواد آموزی در راستای جلوگیری از افزایش بی سوادی دراستان نسبت به اجرای طرح آموزش اولیاء بی سواد دانش آموزان تاکید جدی دارد و تاکنون هم فعالیت های خوبی را انجام داده است.
کد خبر: ۴۴۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 24 June 2017
هادی احمد نیا  با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت استان زنجان باسواد هستند، افزود :هم اکنون حدود ۱۴ هزاربی سواد در زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نرخ بی سوادی در استان زنجان کاهش یافته است، ادامه داد: گروه سنی برای ارزیابی این  میزان بیسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان اظهار کرد: معاونت سواد آموزی در راستای جلوگیری از افزایش بی سوادی دراستان نسبت به اجرای طرح آموزش اولیاء  بی سواد دانش آموزان تاکید جدی دارد و تاکنون هم فعالیت های خوبی را انجام داده است.

وی گفت: نرخ باسوادی در بانوان استان زنجان از ۶ سال به بالاتر ۷۸.۸۱ درصد است و در این میان نرخ باسوادی در شهرها ۸۴.۶۰ درصد و در روستاها ۷۰.۱۸ درصد است.

احمد نیا افزود: شهرستان ابهر، خرمدره ونواحی یک و دو با ۹۹ درصدبیشترین نرخ باسوادی، سلطانیه و سجاس، طارم، خدابنده ۹۷ درصد، ایجرود و زنجانرود ، افشار ۹۵ درصد، بزنیه رود ۹۴ درصد و ماهنشان با ۹۳ درصد کمترین نرخ باسوادی را دارد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار