رئیس کل دادگستری استان زنجان مطرح کرد
رئیس کل دادگستری استان زنجان ایجاد صلح و سازش را از اهداف شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و افزود: سال 94، 60 درصد پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یافت و این در حالی است که در سال گذشته 56.4 درصد از پرونده‌ها به سازش انجامید.
کد خبر: ۴۴۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 22 June 2017
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه توهین به اشخاص با افزایش 16 درصدی در صدر پرونده‌های کیفری استان زنجان قرار دارد، بیان کرد: سرقت تعزیری با افزایش 40 درصدی جایگاه دوم پرونده‌های کیفری را به خود اختصاص داده که این موضوع به برخی از رفتارهای اجتماعی مانند عدم تأمین پارکینگ مورد نیاز در سطح شهر نیز مربوط می‌شود.

وی ابراز کرد: ضرب و جرح عمدی با دارا بودن رتبه سوم پرونده‌های کیفری استان زنجان 20 درصد افزایش یافته که این موضوع حاکی از پایین آمدن آستانه تحمل مردم است.

گلمحمدی در مورد پرونده‌های حقوقی تصریح کرد: مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم‌به، پرونده‌های خانواده، طلاق، مهریه، حضانت و اختلافات ناشی از مشکلات کار و کارگری نیز بیشترین پرونده‌های حقوقی را تشکیل می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته سه فقره پرونده قتل به صلح و سازش انجامید و پرونده‌های خاتمه یافته با سازش که غیرقتل بودند نیز 144 فقره گزارش شده است.

وی تعداد طلاق‌های توافقی در استان زنجان را یک هزار و 900 فقره برشمرد و گفت: یک هزار و 180 فقره طلاق نیز به درخواست زوجه انجام شده که این ارقام حاکی از رشد 9 درصدی است.

گلمحمدی اختلافات فرهنگی، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، بالا رفتن سطح توقعات و پایین آمدن آستانه تحمل را از مهمترین دلایل طلاق عنوان کرد و افزود: مطالبه مهریه نیز در سال گذشته یک هزار و 624 مورد بوده که این رقم نسبت به سال 94، 7 درصد کاهش یافته است.

وی به همکاری نهادهای مختلف با دادگستری در بحث پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و افزود: آموزش حقوق شهروندی به شهروندان در مدارس، مراکز فرهنگی، مساجد، بازار و سایر مکان‌ها در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار