فرمانده نیروی انتظامی زنجان مطرح کرد
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اهمیت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر نظارت همگانی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 22 June 2017
سردار علی آزادی در جمع آمران به معروف و ناهیان منکر فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار داشت: هر چیزی که از نظر عقل و شرع به خوبی یاشده باشد معروف است و واجبات و مسنحبات  از معروفات است.

وی با بیان اینکه هرچیزی که از نظر عقل و شرع ناپسند و زشت باشد منکر است و محرمات و مکروحات از این نوع هستند گفت: انسان وقتی به نصایح بزرگان توجه کند خود امر پسندیده ای است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: لقمان در نصیحت به فرزندش  به دو چیز تاکید کرده است اول  خداوند و مرگ  را فرموش نکن و این دو از موضوعات اساسی است چرا که کسی که خداوند را فراموش نکند و متوجه باشد خداوند ناظر و شاهد اعمال انسان است گناه نمی کند.

وی با بیان اینکه اگر براین باور باشیم که عالم در محضر خداست همه مشکلات حل می شود تصریح کرد: انسان وقتی بداند مرگ سراغش خواهد آمد و قیامت و حساب و کتابی است سعی می کند کارهای خیر خواهانه انجام دهد.

سردار آزادی خاطر نشان کرد: از نصیت های دیگر لقمان به فرزندش این است اگر خوبی در حق دیگران کردی منت نگذار چرا که منت اجر و پاداش نیکی را ضایع می کند، ودیگری اینکه اگر دیگران بدی در حق توکردن آن را زود فراموش کن

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه آن هایی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند از سرعشق به اسلام ، مکتب و برای سلامتی جامعه کار می کند و باعث تشویق نیکوکاران در جامعه و مایه تذکر و آگاه کردن افراد خاطی شده و جامعه را به سوی خوبی ها هدایت می کند.

وی اساس کار امر به معروف در خانواده را تربیت صحیح فرزندان ، دلگرمی ، فعالیت و پویایی ، جبران کمبود ها و تقوا دانست و بیان داشت : امر به معروف و نهی از منکر سبب رشد جامعه ، نجات انسان از سقوط و نشانه غیرت دینی و احساس مسئولیت است.

سردار آزادی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نظارت همگانی را به دنبال دارد به برخی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه انتظامی اشاره کرد و گفت : حفظ بیت المال ، حفظ اسرار و اطلاعات سازمانی ، نظم و انضباط و قانون گرایی ، تلاش و کوشش همه جانبه با مدیریت جهادی ، حسن و خلق عدالت ، اطاعت پذیری ، پاکدامنی صداقت ، صبر و بردباری و غیره از جمله معروف هاست.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان به برخی از مصادیق منکر در مجموعه نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت : غفلت از دشمن ، نافرمانی ، پخش شایعات ، ضرب و شتم ، تند خویی ، بی انضباطی ، دروغ و کینه ورزی  ، استفاده نامتعارف از امکانات سازمانی ، بی احترامی به ارباب رجوع و غیره را از جمله مصادیق منکر در مجموعه پلیس نام برد.

سردار آزادی در ادامه به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که « مومن آینه مومن است » اشاره و خاطر نشان کرد: مومن باید آینه مومن باشد چرا که آینه از روی صفا  و وقتی که خودش گرد و غبار و کثیفی نداشته باشد عیوب را نشان می دهد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار