مدیر کل محیط زیست استان زنجان خبر داد
در استان زنجان شاهد هستیم در بسیاری از شهرهای زنجان دفع پسماند به صورت غیراصولی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۴۳۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 10 June 2017
مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان آخرین اقدام گزارشی ارائه شد در بحث قرارداد زباله سوز که در مراحل نهایی قرار دارد، اظهار کرد: با این اقدام علاوه بر پسماند شهر زنجان امکان دفع اصولی برخی از شهرهای دیگر نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت پسماند اخطارهای لازم به شهرداری‌ها داده شده است، اضافه کرد: بخشی از وظایف بر عهده وزارت کشور است که در سالی که گذشت هزینه سه شهر ارمغانخانه، صائین قلعه و هیدج اعتبار مناسبی برای مدیریت پسماند دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند قانون جامع مدیریت پسماند وجود دارد، اضافه کرد: در این قانون برای هر دستگاهی وظایفی تعریف شده است، این در حالی است که در استان زنجان شاهد هستیم در بسیاری از شهرهای زنجان دفع پسماند به صورت غیراصولی اتفاق می‌افتد.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان این نکته که در بحث پسماند پزشکی، این پسماندها به دو بخش بیمارستانی و دولتی و مراکز خصوصی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: در بیمارستان‌ها مواد موجود بی‌خطرسازی انجام و جداسازی شده و دفع می‌شود، ولی در مورد مطب امکان جداسازی توسط خود این مراکز نیست، بلکه مذاکرات برای پذیرش این مسؤولیت توسط یک شرکت خصوصی صورت گرفته است.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار