امام جمعه ابهراظهار کرد
اگر کسی به انقلابی‏ گری پایبند نباشد و روحیه انقلابی بر او حاکم نباشد، فقط هزینه ‏های چالش با ابرقدرت‏ها را می ‏بیند و در نظر او این هزینه‏ های گزاف و بزرگ جلوه می‏ کند.
کد خبر: ۴۳۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 09 June 2017
حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به بیانات ممقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری، افزود: رهبر معظم انقلاب بر مبنای همان محور اول متذکر شدند که اگر کسی به انقلابی‏ گری پایبند نباشد و روحیه انقلابی بر او حاکم نباشد، فقط هزینه ‏های چالش با ابرقدرت‏ها را می ‏بیند و در نظر او این هزینه‏ های گزاف و بزرگ جلوه می‏ کند و تصور می‏ کند که برای فرار از این هزینه‏ ها، عقلانیت حکم می‏کند که به‏سوی سازش و تأمین خواسته‏ های دشمن برود و تصور می‏ کند که لازمه حکم عقل آن است که با دشمن بسازد تا او را راضی کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که انقلابی‏ گری یعنی تأمین رضایت مردم خود و نه تأمین رضایت ابرقدرت‏ها و عقلانیت به همراه انقلابی بودن باعث می‏شود که چشم افراد باز شود و ببینند که سازش با ابرقدرتها نیز چه هزینه ‏های بزرگی دارد.

رحیمی افزود: سازش با ابرقدرت‏ها هزینه‏ های چه‏ بسا سنگین‏ تر از هر چالشی دارد. به‏عنوان یک نمونه شاهد آن هستیم که عربستان سعودی برای کسب رضایت رئیس جمهور جدید آمریکا مجبور می‏ شود رقم بسیار درشتی از اموال خود را به آمریکا وعده بدهد و بخش قابل توجهی از آن‏ را نقدا به آمریکا واگذار کند تا در هر مسیری که آمریکا می ‏خواهد هزینه شود. این تنها یک هزینه‏ مادی عربستان سعودی است. هزینه ‏های معنوی و از دست دادن عزت و استقلال و آینده مستقل کشور که با هیچ رقم و عددی قابل مقایسه نیست.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار