به غیر از ماشین‌سازی تبریز یک تیم دیگر هم راهی دسته اول خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 29 April 2017
 ماشین‌سازی تبریز هفته قبل با شکست مقابل ذوب آهن سقوط خود به دسته اول را رسمی کرد.

در پایان این فصل دو تیم سقوط می کند و شرایط جدول به گونه ای است که بین دو تیم سیاه‌جامگان و صبا یک تیم راهی دسته اول خواهد شد. روی کاغذ البته سایپا هم همچنان احتمال سقوط دارد.

در حال حاضر در جدول رده بندی سیاه‌جامگان ۲۴ امتیازی است و صبا ۲۵ امتیاز دارد. سیاه‌جامگان برای بقا دو راه دارد یا در این دو بازی سعی کند امتیازات بیشتری کسب کند و یا با یک برد پرگل تفاضل گلش را بالا ببرد و در صورت هم امتیاز شدن با صبا به لطف تفاضل گل در رده بالاتری قرار بگیرد. سیاه‌جامگان فصل گذشته با همین فرمول ملوان را راهی دسته یک کرد.

بازی امروز سیاه‌جامگان راحت تر به نظر می رسد. این تیم امروز میهمان تیم بی انگیزه و سقوط کرده ماشین‌سازی است. میثاقیان اگر می خواهد تیمش را نگه دارد باید یک برد پرگل در تبریز کسب کند. بازی آخر سیاه‌جامگان هم یک دیدار خانگی مقابل پرسپولیس است که میثاقیان باید روی بی انگیزه بودن پرسپولیس در آن بازی حساب کند.

صبا دو دیدار متعادل است ابتدا در تهران با نفت بازی می کند و سپس میزبان استقلال خوزستان است. حریفان صبا هم خیلی با انگیزه نیستند و صمد مرفاوی می تواند روی این موضوع حساب باز کند.

سایپا هم همچنان در منطقه خطر حضور دارد. این تیم در دو حالت سقوط می کند؛ هر دو بازی خود را ببازد ، همزمان سیاه‌جامگان در هر دو بازی باقیمانده برنده شود، صبا هم چهار امتیاز بگیرد. حالت دوم این است که سایپا حداکثر یک امتیاز بگیرد، سیاه‌جامگان و صبا هم هر دو بازی خود را ببرند. تفاضل گل این سه تیم طوری است که احتمال رسیدن تیم ها به تفاضل گل حریف وجود دارد. در هر صورت با توجه به اینکه سایپا یک بازی با پیکان دارد و سپس میزبان ماشین‌سازی است احتمال سقوط این تیم بسیار بسیار کم است.

در واقع در پایان لیگ از بین سیاه‌جامگان و صبا یکی سقوط خواهد کرد. احتمال دارد تکلیف تیم سقوط کرده امروز مشخص شود. اگر صبا همین امروز نفت تهران را شکست دهد و سیاه‌جامگان در تبریز به ماشین‌سازی ببازد، دو تیم سیاه‌جامگان و ماشین‌سازی دست در دست هم راهی دسته یک می شوند.

 
ماشین‌سازی با اینکه خودش سقوط کرده اما نقشی کلیدی در معرفی تیم دوم دارد، این تیم هم با سیاه‌جامگان بازی دارد و هم با سایپا و نتایجش می تواند تکلیف انتهای جدول را روشن کند.

بازی های باقیمانده صبا:

هفته بیست و نهم: نفت تهران - صبای قم

هفته سی ام: صبای قم -استقلال خوزستان

بازی های باقیمانده سیاه‌جامگان:

هفته بیست و نهم: ماشین‌سازی‌تبریز- سیاه‌جامگان

هفته سی ام: سیاه‌جامگان- پرسپولیس

بازی های باقیمانده سایپا:

هفته بیست و نهم: پیکان - سایپا

هفته سی ام: سایپا-ماشین‌سازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار