کد خبر: ۳۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 09 March 2017

سید «هاشم الموسوی» با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به ائتلاف عربستانی ضد یمن توصیه می‌کنیم، وقتی نتوانستند یک کشور کوچک مانند یمن را شکست دهند، بهتر است هوس آمدن به سمت ایران را که کشوری پیشرفته و قوی است، نکنند.

سخنگوی رسمی جنبش اسلامی نجبا امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های ایرانی با بیان این که تروریسم به دنبال تخریب چهره اسلام و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: هدف این جنگ تخریب کشورهای اسلامی و چهره اسلام است و بر همین مبنا رسانه‌های معاند جنگ منطقه را جنگ طائفی می‌نامند.
به گزارش دفتر سیاسی رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، الموسوی افزود: ما در عراق یک امت واحد هستیم که علیه تروریسم مبارزه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه داعش با پول و سلاح های اهدایی (کشورهای غربی - عربی) حمایت می‌شود و بخش‌های وسیعی (از چند کشور اسلامی) را تحت اشغال خود قرار داده، گفت: داعش پرچم طائفه‌گرایی را در منطقه در دست گرفته و هدف این گروه تروریستی تخریب مقدسات اسلامی است.
الموسوی ادامه داد: هم اکنون شهرهای بسیاری در عراق از دست عناصر داعش آزاد شده و امروز داعش بسیاری از سرکردگان خود را از دست داده که اکثریت آن‌ها عربستانی هستند.
سخنگوی جنبش ُنجَباء با اشاره به پیروزی های رزمندگان عراقی در نبرد موصل افزود: عناصر داعش در حال حاضر قصد فرار به سوریه و برپایی یک حکومت جدا را دارند و آمریکا نیز به دنبال اعزام تروریست‌های داعش به یمن و سوریه است تا تروریسم به کل منطقه سرایت کند.
وی تاکید کرد: آمریکا همچنین به دنبال احیای تروریسم در آفریقاست.
الموسوی گفت: جنگ موصل ساده است، زیرا گروه‌های تروریستی متلاشی شده‌اند؛ نقشه ما عبارت بود از جداسازی تلعفر از موصل که باعث شد داعش نفس‌های آخر خود را بکشد و ما توقع داریم طی روزهای آینده جنگ موصل با یاری خدا پایان یابد.
این فرمانده برجسته نجبا با اشاره به نقشه آمریکایی ها در موصل نیز اظهار داشت: نیروهای آمریکایی با حضور در موصل به دنبال آن هستند تا پیروزی مردم عراق در این جنگ را بدزدند.
وی با تاکید بر این که آمریکا با گروه های تروریستی در منطقه مبارزه نمی کند، افزود: آمریکا فقط تماشاچی است؛ همانگونه که دیدیم داعش وقتی در پایگاه عین الاسد نفت سوریه را می‌دزدید، آمریکایی ها فقط تماشا می کردند و هیچ مقابله ای با آنها نمی کردند.
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با بیان اینکه داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند، اظهار داشت: «انتظار داشتیم وقتی موصل اشغال شد یک ائتلاف عربی شکل بگیرد، اما متاسفانه آن‌ها فقط نگاه کردند. بهانه آن‌ها این بود که عراق تابع ایران است در حالی‌که ایران تنها کشوری بود که به ما کمک کرد و مستشاران خود و در رأس آن‌ها سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی را فرستاد. به کشورهای عربی می‌گفتیم چرا برای یک مستشار نظامی ایرانی علیه ما موضع گرفته‌اید در حالیکه برای حضور هزاران مستشار نظامی آمریکا چیزی نمی‌گویید یا خودتان مستشار نمی‌فرستید.
وی افزود: رسانه‌های عربی علیه ما قیام کردند و به ما 'میلیشات' می‌گفتند در حالیکه داعش را دولت اسلامی می‌نامیدند.
الموسوی با بشارت پایان یافتن گرفتاری ها در موصل طی روزهای آینده و آزادی تلعفر گفت: فشارهای آمریکایی به دولت عراق وارد شد تا حشد الشعبی وارد تلعفر و موصل نشود و ما نیز در مقابل اجازه ندادیم نیروهای آمریکایی وارد مناطق آزاد شده شوند.
سخنگوی رسمی جنبش اسلامی ُنجَباء گفت: داعش امروز از شهروندان غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. نیروهای عراقی به هیچ عنوان به زیرساخت‌ها خسارتی وارد نمی‌کنند در حالی که آمریکا در آزادسازی الرمادی بیش از ٦ هزار ساختمان را از بین برد.
وی گفت: ما مرز عراق و سوریه را بستیم و دستور حمله هوایی عراق برای سوریه باعث نگرانی عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی شد و وی خواستار پایان دادن آن گردید، اما ما آن را ادامه می‌دهیم.
الموسوی با بیان اینکه این جنبش بیش از ٤ سال است در سوریه حضور دارد، اظهار داشت: کمبود مواد غذایی و پزشکی و حملات دائم به منطقه فوعه و کفریا ما را نگران کرده که شاید یک پاکسازی نژادی در این منطقه صورت بگیرد.
وی همچنین با ذکر این نکته که خشونت و تبهکاری اردوغان در حق مردم خود ممکن است در فوعه و کفریا هم تکرار شود، یادآور شد: به همین دلیل ما از طریق وزیر خارجه عراق درخواست عضویت (مجدد) سوریه در اتحادیه عرب را دادیم تا جریان فوعه و کفریا را در مقابل دیدگان بین المللی قرار دهیم.
الموسوی با بیان اینکه رویای امپراتوری عثمانی در سوریه از هم پاشید، گفت: ما از سوریه خارج نمی‌شویم مگر تا آخرین تروریست خارج شود؛ ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر در سوریه، سپاه آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر حکومت سوریه درخواست کند، ما آماده ایم که با هم‌پیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم.
این فرمانده برجسته نجبا گفت: اجازه نمی‌دهیم کشورهای عربی در منطقه تبدیل به کشورهای کوچکتر از محیط اسراییل شوند.
وی در خصوص یمن نیز گفت: رسانه‌های عربی چشم خود را بر حوادث و کشتار در این کشور بسته‌اند. شکست‌های وارده به ائتلاف ضد یمنی بسیار زیاد است، به‌خصوص اینکه جنگ دفاعی در یمن تبدیل به جنگ تهاجمی از سوی مقاومت شده است. ما به ائتلاف ضد یمن توصیه می‌کنیم که وقتی نتوانستند یک کشور کوچک مانند یمن را شکست دهند به سمت ایران که یک کشور پیشرفته و قوی است، نروند.
الموسوی در خصوص سفر عادل الجبیر به عراق نیز گفت: ما از همه تلاش‌هایی که برای حفظ روند سیاسی در عراق و بدون نگاه طائفه‌گرایی باشد حمایت می‌کنیم، اما مداخله در امور عراق را به طور قاطعنامه رد می‌کنیم، ما این موضوع را که عراق صحنه درگیری کشورهای دیگر باشد، به صورت قاطعانه رد می کنیم. در همین راستا دیدار عادل الجبیر را در جهت بهبود وضعیت عراق نمی‌دانیم. مشکل و درگیری با عربستان جاری است و از آن‌ها می‌خواهیم که دست از سر عراق و مردم آن بردارند. همچنین نمی‌پذیریم که بین ایران و عراق جدایی بیفتد.
وی در خصوص حضور نیروهای نظامی ترکیه در «بعشیقه» در شمال عراق نیز گفت: در پارلمان عراق حضور نیروهای ترکیه را اشغالگری خوانده‌اند. ما همه فشارهای سیاسی را برای عقب‌نشینی ترکیه به کار گرفته‌ایم و اگر این فشارها به نتیجه نرسد به اقدام نظامی متوسل می شویم. ترکیه به بهانه جنگ طایفی مانع حضور نیروهای الحشد الشعبی در تلعفر می‌شد.
الموسوی با بیان اینکه آمریکا به دنبال انتصاب یک حاکم غیر نظامی برای موصل است، گفت: این موضوع از سوی حکومت عراق رد شده است. یک گروه دیگر به نام نیروهای نینوا وجود دارد که به دنبال سیادت بر این منطقه هستند که ما اجازه چنین کاری را به آنها نیز نمی‌دهیم.
سخنگوی رسمی نُجَباء در خصوص نقش این جنبش و الحشد الشعبی بعد از آزادی موصل نیز گفت: در موصل از نظر نظامی پیروز شده‌ایم، ما در روند سیاسی آینده شرکت نخواهیم کرد و هیچ طمع و انگیزه‌ای از موصل نداریم جز آزادی این منطقه و بعد از آن به ایفای نقش فکری و فرهنگی خود خواهیم پرداخت.
وی در خصوص فرار سرکرده های داعش به سمت الرقه سوریه نیز گفت: آمریکا قصد دارد سرکرده های داعش را از دست نیروهای عراقی نجات دهد، به همین دلیل ما راه‌های کمک رسانی به آنها را قطع کرده‌ایم و تصمیم فرار فرماندهان داعش پیش از ورود ما به این مناطق بود.
الموسوی در خصوص مذاکرات حیدر العبادی و ترامپ و عربستان و نیز حضور نیروهای آمریکایی بعد از آزادسازی موصل نیز گفت: روابط عربستان و عراق مانند یک ازدواج ناکام است. ما آرزو می‌کنیم که آن‌ها روند سیاسی در عراق را به رسمیت بشناسند و از این زاویه با ما کار کنند. ما اجازه نمی‌دهیم نیروهای خارجی در موصل باقی بمانند.
وی در خصوص استثنا شدن عراق از قانون ترامپ و سفر نتانیاهو به روسیه نیز گفت: رژیم اسراییل پایه و اساس نابودی عراق است. این رژیم اقدام به نابودی زیرساخت‌ها و از بین بردن دانشمندان ما کرد؛ عراق از لیست ترامپ مستثنی بشود یا نشود معتقدیم که آمریکا حامی تروریسم در منطقه است.
این فرمانده برجسته نجبا در خصوص درگیری‌های گروه‌های کرد در سنجار نیز گفت: اردوغان، بارزانی را فریب داد ولی رؤیای ترکیه در مرزهای سنجار دفن شد. امروز در سنجار و پیش از آن در کوبانی؛ بارزانی بدون اجازه از دولت مرکزی اقدام به مقابله کرد تا قهرمان کردها شود ولی احزاب کرد حضور این دیکتاتور را نمی‌خواهند. ترک‌ها و آمریکایی‌ها قصد دارند که این درگیری‌ها بین کردها باقی بماند.
وی در خصوص تاثیر آزادی موصل بر انتخابات پارلمانی عراق نیز گفت: در حال حاضر کنفرانس‌هایی درباره عراق در ترکیه جریان دارد که تروریست‌های فراری مانند طارق الهاشمی در آن حضور دارند که ما این امر را نمی‌پذیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار