تابناک زنجان;
استاندار زنجان گفت: استان زنجان در میان ۳۲ استان پایین‌ترین میزان مصرف موادمخدر را دارا است که این امر، نشان از بلوغ بالای اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و در حفظ شأن و شخصیت مردم استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۳۸۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 25 February 2017
امروزه یکی از مهمترین تهدیدات موجود در اتمسفر اجتماعی کشور ما که طی دهه های گذشته هزینه های جبران ناپذیری را به خانواده ها و کشور ما وارد نموده است پدیده اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.

متاسفانه بنا بر آمارها هر روز ۹نفر از ایرانی‌ها به خاطر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند جالب اینکه بنا بر برخی آمارهای منتشر شده بسیاری از این قربانیان مصرف مواد محدر را  از ۱۰سالگی با کشیدن سیگار شروع کرده اند و از ۱۷سالگی هم به مصرف مواد مخدر روی آورده اند.

شکی نیست که برای برنامه ریزی مناسب برای مقابله مناسب با پدید اعتیاد و مصرف مواد مخدر باید مسئولین و مردم اطلاعات دقیق و شفافی نسبت به وضعیت شهر و استان با تاکید بر شاخص های مصرف مواد مخدر داشته باشند.

به گزارشاستانداری زنجان، اسدالله درویش‌امیری در دیدار با رئیس سازمان نظام‌پزشکی و جمعی از پزشکان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، رتبه سی‌ام کشور را دارد، گفت : استان زنجان در میان ۳۲ استان پایین‌ترین میزان مصرف موادمخدر را دارا است که این امر، نشان از بلوغ بالای اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و در حفظ شأن و شخصیت مردم استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار زنجان با بیان اینکه وجود حتی یک معتاد در جامعه بسیار تلخ و آزاردهنده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توافق به‌عمل آمده با ستاد مبارزه با موادمخدر کشور قرار است، در سال آینده استان زنجان عاری از معتادان متجاهر شود.

درویش امیری  با اشاره به اینکه استان در زمینه مشارکت‌های مردمی، حضور سمن‌ها، تشکل‌ها و نهادهای مدنی در کشور رتبه اول را دارا است، گفت: ۳۲۰ تشکل مدنی مردم‌نهاد در استان فعالیت می‌کنند که این امر، نشان از بالا بودن روح مشارکت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم استان است.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار