کد خبر: ۳۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 23 February 2017
حجت‌الاسلام علوی در پاسخ به سوالی درباره عضوگیری عناصر داعش در سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان چنین چیزی نداشتیم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر وجود افراد دوتابعیتی در دولت، گفت: ما تاکنون به یک مورد هم در این زمینه نرسیدیم و نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که قوه قضائیه اعلام کرده بود افرادی دوتابعیتی هستند و احتمالا وزارت اطلاعات از آن بی‌خبر است، گفت: به هر حال ندانستن که جرم نیست؛ اگر کسی در این زمینه اطلاعی دارد به ما بدهد و ما آن را پیگیری می‌کنیم و تا به این لحظه هیچ فرد و یا نهادی چیزی به ما اعلام نکرده است.

وزیر اطلاعات  با انتقاد از اعلام عمومی وجود مسئولان دوتابعیتی در کشور تصریح کرد: اولا که ما به عنوان وزارت اطلاعات تأیید نمی‌کنیم و یک مورد هم نداریم، اما اگر فرضا هم باشد یک مورد و یا حتی 5 مورد، آیا این درست است که به صورت علنی مطرح شود و ذهنیت جامعه را به خاطر وجود مسئول دوتابعیتی مشوش کنیم؟

حجت‌الاسلام علوی اظهار داشت: حتی اگر فرض بر این باشد که چنین موضوع وجود داشته باشد، آیا حل و فصل کردن اداری این مسئله درست است یا اینکه به صورت علنی در سطح جامعه مطرح کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال که اعلام شده 70 یا 80 مسئول دوتابعیتی در کشور است، گفت: مرجع رسمی شناخت دوتابعیتی‌ها وزارت اطلاعات است و ما تاکنون به یک مورد هم در این زمینه نرسیده‌ایم و وزارت اطلاعات هیچ کدام از این آمار و ارقام را تأیید نمی‌کند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری درباره عضوگیری عناصر داعش در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در سیستان چنین چیزی نداشتیم، البته داعش تلاش می‌کند همه جا عضوگیری کند، حتی در افغانستان این کار را انجام می‌دهد اما در ایران چنین چیزی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار