تابناک زنجان;
با تداوم اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی شهروندان خوزستانی به سیاست های محیط زیستی دولت یازدهم، نیروی انتظامی این استان با صدور بیانیه ای در مقابل درب استانداری خوزستان هرگونه تجمع بدون مجوز در مقابل دستگاههای دولتی را از سوی مردم غیر قانونی اعلام کرد که این خود واکنش های متعددی را در سطح افکار عمومی برانگیخت.
کد خبر: ۳۸۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹ 21 February 2017
استان خوزستان در هفته های گذشته به دلیل شدت یافتن پدیده ریزگردها و همچنین مواجه با قطعی های مکرر برق و آب بااعتراضات و تجمعات گسترده مردمی رو برو شده است زیرا در ماههای گذشته و حتی در طول بیش از 3 سال عمر دولت یازدهم نه تنها اقدام محسوس و مشخصی از سوی دولت برای رفع مشکلات مردم این استانها برداشته نشد بلکه با سوء استفاده سیاسی و حزبی از این مشکل مردم و ارجاع تمام بی تدبیری ها و ناکارمدی های فعلی به دولت های پیشین در واقع دولت یازدهم از خود سلب مسئولیت کرد که در نتیجه آن بیش از پیش بر خشم عمومی و اعتراضات مردم افزوده شد.

متاسفانه شدت بی مسئولیتی دولت در راستای حل مشکلات استان خوزستان به گونه ای بوده است که پس از چندین سال صبر مردم تنها چاره را برای جلب توجه بزرگان دولت به مشکلات خود را در تجمعات خیابانی و مسالمت آمیز یافته اند زیرا مسئولینی استانی مربوطه نتوانسته اند به صورت موفقیت آمیز اقدامی برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.

در این رابطه به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به مشکلات و خسارتهای شدید پدید آمده در اثر سیل و گرد و غبار در مناطق جنوب کشور، تأکید کردند: این حوادث حقیقتاً دل انسان را می‌خراشد و مسئولان موظفند که با فکر و کار و تلاش و همدلی با مردم، به این مشکلات رسیدگی و برای علاج قطعی آنها چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مشاهدات گذشته خود از مشکلات پدید آمده برای مردم در جریان دو سیل مهیب افزودند: سیل آفت بزرگی است و خسارت‌های زیادی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و کمک به مردم سیل‌زده در مناطق جنوب، وظیفه و کاری لازم است.

ایشان مسائل این‌روزهای خوزستان و قطع آب و برق و وسایل ارتباطی در هوای سرد را نمونه دیگری از مشکلات دلخراش و بسیار سخت مردم برشمردند و گفتند: ‌مسئولان وظیفه دارند که به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله ریزگردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

ایشان افزودند: باید این سختی‌ها را در زندگی مردم لمس، و برای علاج آنها فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد.

حال با توجه به این رهنمودهای رهبر انقلاب باید نهادهای مسئول با جدیت بیشتری برای رفع مشکلات فعلی استانهای جنوبی کشور و خصوصا خوزستان تلاش نمایند اما جالب اینکه برخی نهادها بجای تدبیر هوشمندانه آب در آسیاب دشمن می ریزند.

بطور مثال با تداوم اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی شهروندان خوزستانی به سیاست های محیط زیستی دولت یازدهم، نیروی انتظامی این استان با صدور بیانیه ای در مقابل درب استانداری خوزستان هرگونه تجمع بدون مجوز در مقابل دستگاههای دولتی را از سوی مردم غیر قانونی اعلام کرد که این خود واکنش های متعددی را در سطح افکار عمومی برانگیخت.

خوشبختانه با حساسیت افکار عمومی کشور نسبت به این بیانیه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان درباره آن توضیحاتی تکمیلی ارائه کرد. 

علی قاسمپور با اشاره به برگزاری تجمع جمعی از مردم اهواز جلوی استانداری در اعتراض به قطعی برق و آب و مشکلات گردوغبار و انتقال آب گفت: «در روز جمعه بیانیه‌ای توسط نیروی انتظامی اهواز میان تجمع‌کنندگان جلوی در استانداری قرائت شد و علت قرائت این بیانیه، جلوگیری از ایجاد ترافیک و اخلال در مراجعات مردم به بیمارستان نزدیک استانداری و مختل نشدن تردد خودروها و مردم بود».

او افزود: «از یک سو امکان سوءاستفاده از این تجمع‌ها برای برخی وجود داشت و از سوی دیگر واقعا نهادها و ادارات در رابطه با مشکلاتی که در تجمع‌های چند روز گذشته مورد اعتراض قرار می‌گرفت، در حال فعالیت هستند تا از تکرار این مشکلات جلوگیری کنند و این مشکلات حل شوند» .

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان ، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های سیاسی و حتی امنیتی برخی افراد از تجمعات روزهای اخیر مردم، این بیانیه میان مردم قرائت شد. 

این اظهارت که از آن می توان به عنوان تلطیف ساز بیانیه اولیه نیروی انتظامی استان خوزستان نام برد گرچه از سر مسئولیت پذیری و دلسوزی صادر شده است اما در شرایطی که افکار عمومی این استان به شدت نسبت به بی کفایتی ها نهادهای مسئول معترضند  اینگونه بیانیه ها و اعلام موضع ها می تواند موجب بهره برداری گروه های ضد انقلاب در مناطق مرزی کشور شود که طبعا تبعات سنگین آن برای امنیت روانی آن استان و کل کشور بر کسی پوشیده نیست. 

حال باید دید که با ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع مشکلات مردم جنوب کشور و خصوصا استان خوزستان ، نهادهای مسئول در این رابطه چه خواهند کرد و آیا مشکلی از مشکلات برخواهند داشت یا خیر!

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار