تابناک زنجان;
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: هم اکنون در استان زنجان با جمعیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفری بیش از ۱۹ هزار معلول وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶ 09 February 2017
پدیده ازدواج یکی از مهمترین فرایض الهی برای مومنان است که با انجام آن نیمی از دیانت افراد کامل می گردد و به همین دلیل نیز در طول تاریخ اسلام و سایر ادیان الهی تاکید ویژه ای بر ازدواج سالم شده است.
طبعا یکی از مهمترین ارکان ازدواج سالم شناسایی یک زوج سالم و متعهد به ارزش های اخلاقی و اجتماعی است زیرا دارا بودن این ویژگی ها تضمینی برای پایداری زندگی مشترک است از این رو خانواده ها بدلیل حساسیت ازدواج ترجیخ می دهند تا برای فرزندانشان از آشنایان نزدیک خود همسر مناسبی برگزینند.

متاسفانه با رشد علم مشخص شده است که ریشه بسیاری از بیماری ها از جمله معلولیت در ازدواج های فامیلی است که در برخی از ساتانهای کشور از جمله زنجان رواج دارد.

در این رابطه و به گزارش «ایرنا» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان زنجان  اظهار داشت: ازدواج فامیلی بیشتر به دلیل اطمینان خانواده از انتخاب گزینه مناسب ازدواج برای فرزندان خود است.

مجید قدمی خاطرنشان کرد: برای مدیریت این موضوع مهم و پیشگیری از ورود استان به یک مسئله جدی اجتماعی دیگر باید از افراد متقاضی ازدواج به ویژه ازدواج های فامیلی آزمایش ژنتیک انجام شود.

گفتنی است، هم اکنون در استان زنجان با جمعیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفری بیش از ۱۹ هزار معلول وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به مفهوم عدالت در جامعه اسلامی، افزود: برقراری عدالت از شعارهای انقلاب اسلامی است، بنابراین در حوزه آموزش هم این عدالت باید برقرار باشد، پس هرکسی در کشور حق دارد از منابع کشور استفاده کرده و از آن بهرمند شود.

وی اظهار کرد: باید دید چقدر مسئله عدالت درباره سه درصد جامعه که متشکل از افراد کم توان و زیر بهره هوشی ۷۰ هستند و حقوقی در جامعه دارند، رعایت شده است.

قدمی با تاکید بر اهمیت و ضرورت همراهی جامعه با افراد با توانایی محدودتر، یادآور شد: مناسب سازی محیط شهری توسط مدیران برنامه ریزی در کشور، استان و شهر برای این افراد باید جزء اولویت های نخست باشد، چرا که معلولیت تقصیر فرد نیست، بنابراین جامعه باید خود را با این موضوع تطبیق دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به لزوم تغییر و اصلاح ساختارها در نگاه به کودکان کم توان، معلول، اوتیسم و افراد با وضعیت مشابه، اشاره و تاکید کرد: سیستم مدیریتی فضا را باید طوری طراحی کند که این افراد در جامعه به راحتی زندگی کنند، نه اینکه با کردار و عمل خود باعث جداسازی آنها از متن جامعه شویم.

وی به نگاه مثبت دولت در حوزه آموزش کودکان با توانایی محدودتر اشاره کرد و افرود: در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال سازمان آموزش و پرورش استثنایی فقط برای درمان کودکان استثنایی هزینه پرداخت کرده است.

قدمی اظهار کرد: دولت سالانه برای هر دانش آموز عادی ۲۵ میلیون ریال هزینه صرف می کند، این در حالی است که دولت برای دانش آموزان کم توان، معلول و اوتیسمی چهار تا پنج برابر یک دانش آموز عادی هزینه صرف می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تذکر دادن به موقع به انسان یک روش تربیتی به شمار می رود، تصریح کرد: برای ارتقای سیستم آموزشی کشور نیز مدیران نیاز به آسیب شناسی، نقد و راهکارهای جدید دارند.

-با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار