تابناک تهران - پنج روز از جدال با آتش در تهران می گذرد، جدال مردان آب و آتش بدون داشتن تجهیزات کافی!!!!! هرچند برخی مسئولین این کمبود تجهیزات را تکذیب می کنند اما هنوز هم این کمبودها محسوس است.....
کد خبر: ۳۶۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 23 January 2017
آتش‌نشان‌هاي فداكار بدون داشتن تجهيزات كافي براي نجات مردم در ساختمان پلاسكو دل به آتش زدند و جانشان را فدا كردند. اما داشتن تجهيزاتي كه براي شهري مانند تهران از نان شب واجب تر است احتمالا مي‌توانست جان افراد زيادي و حتي ساختماني با نيم‌قرن قدمت را نجات دهد. تجهيزاتي كه در كشورهاي ديگر با داشتن ساختمان‌هاي مرتفع عادي است اما در كشور ما هنوز به امكانات لازم براي آتش‌نشان‌ها به عنوان يك موضوع تجملي نگاه مي‌شود!
 
تجهيزات قديمي و فرسوده در مهار آتش‌سوزي ساختمان‌هاي بلند مانند تلاش براي كندن تونل با قاشق است. لباس‌ها و وسايل يك آتش‌نشان جان و امنيت او را تامين مي‌كند و به همين خاطر بايد بهترين جنس و كيفيت را داشته باشند. در صورتي كه تجهيزات مدرن و استاندارد براي يك آتش‌نشان خريداري شود ايمني او در عمليات بسيار بيشتر مي‌شود. علاوه بر اين سبك بودن تجهيزات مدرن باعث مي‌شود تا آتش‌نشان‌ها در فعاليت‌هاي سنگين خود دچار خستگي كمتري شده و با تنفس بهتر و امكان حركت سريع‌تر بتوانند بيشتر از جان خود حفاظت كنند.
 کمبود تجهیزات آتش نشانی محسوس است /  شهرداری بودجه آتش نشانی را کامل پرداخت نکرده!!!!
برای تمام این تجهیزات بودجه لازم است؛ درباره بودجه تخصیص یافته برای تجهیز آتش‌نشانی، رحمت‌اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در کانال تلگرامی خود نوشت: "در بودجه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای شهر ۱۴۰ میلیارد تومان از محل ۲ درصد عوارض ایمنی ساختمان ها برای توسعه ایستگاه های آتش نشانی، تامین تجهیزات مورد نیاز و آموزش پرسنل پیش بینی شده که شهرداری به آتش نشانی ۱۲۰ میلیارد تومان ابلاغ کرده است. از این ۱۴۰ میلیارد تومان تا کنون ۵۴ میلیارد تومان کسب شده ولی ۲۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان به آتش نشانی پرداخت شده است."
 
درواقع اندکی بیش از یک‌هفتم بودجه را شهرداری به آتش‌نشانی اختصاص داده است!!!!!!!!!!!
 
رحمت اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره وظایف شهرداری برای تخصیص اعتبار به آتش نشانی گفت: "سال گذشته شهرداری قول تامین بودجه مورد نیاز برای خرید تجهیزات آتش نشانی که مبلغ آن 92 میلیاردتومان است داده ولی چرا منابع لازم توسط شهرداری تخصیص نیافت؟؟؟؟ نباید با جان مردم شوخی کرد."
 
وی ادامه داد: " در بودجه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای شهر ۱۴۰  میلیارد تومان از محل 2 درصد عوارض ایمنی ساختمان ها برای توسعه ایستگاه های آتش نشانی، تامین تجهیزات مورد نیاز و آموزش پرسنل پیش بینی شده که تا روز گذشته ۵۴ میلیارد تومان محقق شده ولی شهرداری تنها ۲۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان از این بودجه را تخصیص داده است."
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به لیست سال گذشته کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: " میسیون سلامت شورای شهر تهران سال گذشته برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی درخواست ارائه لیست کرد که در این لیست اقلام متعددی از جمله بالابر، نردبان، دستگاه برش صنعتی فولاد و جرثقیل های 300 و 450 تن وجود داشت. بودجه مورد نیاز برای خرید این اقلام 92 میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی می شد این بودجه از محل 140 میلیارد تومان بودجه سازمان آتش نشانی تامین شود اما شهرداری قول داد که این بودجه را از محل دیگری تامین کند."
 
 وی افزود: " کمیسیون سلامت شورای شهر تهران سال گذشته برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی درخواست ارائه لیست کرد که در این لیست اقلام متعددی از جمله بالابر، نردبان، دستگاه برش صنعتی فولاد و جرثقیل های 300 و 450 تن وجود داشت. بودجه مورد نیاز برای خرید این اقلام 92 میلیارد تومان برآورد شده و پیش بینی می شد این بودجه از محل 140 میلیارد تومان بودجه سازمان آتش نشانی تامین شود اما شهرداری قول داد که این بودجه را از محل دیگری تامین کند."
 
حافظی با بیان اینکه این بودجه از هیچ محلی توسط شهرداری تهران تامین نشد، تاکید کرد: "انتظار داشتیم شهرداری به دنبال این باشد که برای خرید این تجهیزات گشایش اعتبار کند اما در نهایت برای این خرید هیچ اقدامی انجام نشد، بدون شک اگر تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی خریداری می شد چه بسا بسیاری از مشکلاتی که الان شاهد آن هستیم، وجود نداشت."
 
رحمت اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در پایان با تاکید بر اینکه اولویت های کاری شهرداری تداعی کننده این امر است که جان مردم برای آنان ارزش و الویت ندارد، گفت: "به دستور آقایان در شهرداری، بلوار کشاورز در حال شخم خوردن است و بودجه برای این اقدامات وجود دارد اما برای تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی که با جان مردم در ارتباط است، بودجه ندارند. باید جواب مردم را بدهید نباید با جان مردم شوخی کنید، حادثه پلاسکو حاصل این بی توجهی است."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار