حادثه پلاسکو، در حالی وارد سومین روز خود شد که عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و سرعت بیشتری هم گرفته است.
کد خبر: ۳۶۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 22 January 2017
با افزایش سرعت آوار برداری در ضلع شمالی این ساختمان بار دیگر شعله های اتش قابل مشاهده شد بر این اساس آتش نشانان ضمن آوار برداری مشغول خاموش کردن شعله‌ها هستند. در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار سومین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.

این خبر بروزرسانی می شود...

22:26 ؛دود و حرارت مانع استفاده از سگ‌های زنده‌یاب/هیچ علایمی از دستگاه‌های زنده‌یاب دریافت نشده است
مدیرعامل هلال احمر تهران تاکید کرد که تا این لحظه هیچ علایمی از سوی دستگاه‌های زنده‌یاب مبنی بر نشانه‌های علایم حیات در زیر آوار پلاسکو، دریافت نشده است.

حسین کتابدار باتاکید بر اینکه تا همین ساعت هیچ علایمی از سوی دستگاه‌های زنده‌یاب دریافت نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر پنج دستگاه زنده‌یاب شامل سه دستگاه بیورادور جدید که نسبت به حرکت انسان و حیوان واکنش نشان می‌دهند و حتی می‌توانند ضربان نبض و قلب را احساس کنند، در منطقه مستقر است اما تا این ساعت هیچ علامتی از سوی آنها دریافت نشده است.

وی افزود: چهار قلاده سگ زنده‌یاب نیز در محل حادثه مستقرند، اما با توجه به دود وسموم منتشره و همچنین حرارت آتش که در قسمت‌های زیرین آوار وجود دارد، استفاده از آنها تا مهار کامل آتش امکان ندارد.

وی همچنین در خصوص اخبار منتشر شده درباره اعلام وضعیت سکوت در منطقه حادثه برای استفاده از سگ‌های زنده‌یاب، گفت: چنین گزارشی نداشته‌ایم.

19:50/ پلاسکو قصد تسلیم شدن ندارد؛ آتش و دود همچنان از زیر آوار زبانه می کشد.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/11/02/13951102001621_PhotoL.jpg

19:00 ؛بخش‌هایی از پلاسکو هنوز سالم است
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/11/02/13951102001458_PhotoL.jpg
بخش‌های سالم پلاسکو
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/11/02/13951102001453_PhotoL.jpg
اینجا هنوز سالم است و مغازه‌ها خراب نشده است
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/11/02/13951102001450_PhotoL.jpg
 
17:59/ اسامی مفقودین سازمان آتش نشانی در حادثه پلاسکو به تفکیک ایستگاه محل خدمت به شرح زیر است:

۱- علی مستوفی- ایستگاه ۳۱
۲- حسین حسین زاده- ایستگاه ۶۰
۳- رضا شفیعی- ایستگاه ۱۳
۴- روحانی- ایستگاه ۱
۵- فریدون علی تبار- ایستگاه ۱
۶- آقایی - ایستگاه ۱
۷- داداشی- ایستگاه ۴۶
۸- مهرورز - ایستگاه ۲۴
۹- محسن قدیانی-ایستگاه ۳
۱۰- مجتبی کوهی- ایستگاه ۲۸
۱۱- حامد هوایی- ایستگاه ۲۸
۱۲- سلطانی- ایستگاه ۱۱۳
۱۳- علی امینی - مدیر منطقه ۲
۱۴- سفی زاده-ایستگاه ۴
 
17:58 ؛  بانک مرکزی: ارائه تسهیلات 300 میلیون تومانی به واحدهای خسارت‌دیده پلاسکو
سیف در جمع خبرنگاران از ارائه تسهیلات 300 میلیونی به هریک از واحد‌های خسارت‌دیده پلاسکو خبر داد.

17:21 ؛ آتش در پلاسکو برای دومین روز پیاپی مدارس اطراف را تعطیل کرد
حمید شاه منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: دبیرستان امامیه و دبستان امید امام در محدوده ساختمان پلاسکو روز یک شنبه 3 بهمن برای دومین روز پیاپی تعطیل هستند.

وی افزود: این دو مدرسه در مجاورت ساختمان پلاسکو واقع شده‌اند که دود حاکم در منطقه و محدودیت تردد مانع از حضور دانش‌آموزان در مدرسه می‌شود بنابراین برای کاهش نگرانی خانواده‌ها اقدام به تعطیلی این مدارس برای دومین روز متوالی کردیم.

17:20 ؛ تذکرات درباره ایمن‌نبودن پلاسکو داده شده بود اما نباید صرفا به تذکر اکتفا می‌کردند
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران حاضر در محل ریزش ساختمان پلاسکو درباره اینکه آیا تذکرات لازم برای ناایمن بودن این ساختمان داده شده بود یا خیر گفت: قطعا تذکرات لازم بابت ناایمن بودن این ساختمان داده شده است اما نباید به تذکر اکتفا می‌کردند بلکه باید به صورت جدی‌تر اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: هرچند فعلا نباید دنبال مقصر گشت و باید تمام توان را برای آواربرداری و امدادرسانی متمرکز کرد.

16:43 ؛ سگ‌های زنده‌یاب دوباره وارد عمل شدند/توقف آواربرداری لودرها در جبهه شمالی
با توجه به فعالیت نیروهای امدادی در تونل‌هایی که به سمت زیرزمین پلاسکو حفر شده، فعالیت‌های آواربرداری توسط دستگاه‌ها و لودرها فشار زیادی را روی این تونل‌ها ایجاد کرده است. به همین منظور از دقایقی پیش کار آواربرداری توسط لودرها در جبهه شمالی متوقف شده است؛ همچین چند قلاده سگ زنده‌یاب هلال‌احمر نیز مجددا آماده ورود به تونل‌ها شده‌اند.

16:32: اخذ نمونه D.N.A از خانواده آتش‌نشانان مفقودشده
همدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری، قرار شده محلی را شهرداری در نظر بگیرد تا از خانواده آتش‌نشانان مفقود شده در زیرآوار ساختمان پلاسکو، نمونه D.N.A اخذ شود.

16:33: آتش و دود همچنان از ویرانه پلاسکو بر می‌خیزد
آتش و دود همچنان از ویرانه پلاسکو بر می‌خیزد، اطفای حریق و دود توسط تیم‌های آتش نشانی ادامه دارد. با برداشته شدن سازه‌های آهنی و بتنی مسیرها گشوده شده و گروه‌های امداد وارد بخش‌هایی از پلاسکو شده‌اند تا شاید اثری از محبوس شدگان پیدا کنند.

15:53: پیش بینی چندین ساختمان برای کسبه پلاسکو/ پیشنهاد بخشودگی بدهی‌های کسبه

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، گفت: فردا پیشنهاد مصوبه‌ای را تقدیم دولت می‌کنیم. کسبه نباید نگران باشند؛ چرا که  ما تلاش می‌کنیم مشکل آنها حل شود. چندین ساختمان پیش‌بینی شده است. همچنین حدود سه نقطه نیز برای ساماندهی آنان مشخص می شود. برخی دوستان نیز بدهی‌هایی دارند که فردا پیشنهادی را در این خصوص به دولت می‌بریم که اعمال یا بخشیده شود.

15:40: شهرداری اجازه حفاری جدید در پلاسکو نمی‌دهد

به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، علی‌رغم این‌که در ضلع شرقی و غربی ساختمان پلاسکو تجهیزات حفاری مستقر شده‌ است، اما شهرداری فعلا اجازه شروع حفاری را نمی‌دهد.

تخلیه اماکن تجاری ضلع شرقی ساختمان پلاسکو، روبروی پاساژ پروانه از سوی کسبه


15:35- انتقال اجساد سه شهید آتش‌نشان به پزشکی قانونی
مهرداد علی بخشی جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران از انتقال اجساد سه تن از آتش نشانان شهید در حادثه پلاسکو به مرکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت: نخستین شهید آتش نشان که پیکرش به محل پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شد، آتش نشانی بود که در بیمارستان جان خود را از دست داد.
وی افزود: حوالی ساعت 5 صبح امروز پیکر نخستین آتش نشان که از زیر آوار خارج شده بود به پزشکی قانونی انتقال داده شد و آنطور که من اطلاع دارم پیکر یکی دیگر از این اجساد نیز در راه انتقال به مرکز پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک است.

15:10بازدید رئیس مجلس از محل ریزش ساختمان پلاسکو
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در محل ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافت و با عوامل مدیریت حادثه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر کشور و شهردار تهران، وی را همراهی می‌کنند؛ قالیباف توضیحاتی را درباره حادثه و نحوه عملیات به لاریجانی ارائه کرد.

قالیباف شهردار تهران گفت: برای رسیدگی به وضعیت مغازه‌داران و مالکان ساختمان پلاسکو ستادی تشکیل شده است و به صورت موقت برای کسب و کار آنها محلی را فراهم خواهیم کرد.
علی لاریجانی با بیان اینکه این حادثه، فاجعه بسیار دردناکی بود، گفت: در قانون برنامه ششم یک بند آوردیم که تمام مراکز تجاری موظف به انجام انتظامات امنیتی طبق ضوابط و استانداردهای ابلاغی شده اند و شهرداری‌ها مکلف هستند این موضوع را سامان دهند.
به گفته لاریجانی برای مناطق فرسوده نیز منابعی دیده شده تا با سرعت بیشتری نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی این مناطق محقق شود.



14:40-تخریب ضلع شرقی پلاسکو با برنامه‌ بود
ملکی، سخنگوی ستاد بحران پلاسکو از حفر تعدادی تونل و حفره برای دستیابی به محبوسان زیر آوار خبر داد و گفت: ساختمانی در ضلع شرقی پلاسکو تخریب شده تا عملیات امدادرسانی به خوبی انجام شود که تخریب مغازه ضلع شرقی پلاسکو کاملا کنترل شده و با فکر قبلی بوده است که این اقدام در گشایش مسیر موثر بوده است.

14:36-بررسی چگونگی جبران خسارت های بازماندگان پلاسکو
امین‌زاده، دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی در حاشیه بازدید از محل آوار پلاسکو گفت: در حال بررسی هستیم که تذکرات به مالکان داده شده یا مستاجران؛ بنابراین نمی‌توانیم قضاوت کنیم. همه ما باید برای  ساختمان‌های خطرناک، حتی بازار تهران به فکر باشیم. اگر اتفاقی بیفتد و آتش نشانی در آنجا عملیاتی بخواهد انجام دهد چگونه این اطفاء باید صورت گیرد. به گفته امین زاده نحوه جبران خسارت‌های بازماندگان این حادثه در حال بررسی است.

14:35-محمدمهدی تندگویان نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد که در جلسه صبح امروز مقرر شد که شورا مجوز تنخواه صدمیلیارد تومانی برای جبران تجهیزات از دست رفته آتش‌نشانی بدهد.

14:20-  وزیر کشور و رییس بنیاد مستضعفان در محل حادثه پلاسکو
محمد سعیدی‌کیا، رئیس بیناد مستضعفان با بیان اینکه همه واحدهای پاساژ پلاسکو به صورت سرقفلی واگذار شده بود و تنها مالکیت این ساختمان در اختیار بنیاد بود، گفت: ظرف دو سال پلاسکو را با استانداردهای لازمه و منطبق بر مشخصات فنی ساخته و طبق شرایطی خاص به افراد دارای سرقفلی واگذار خواهیم کرد.

رحمانی فضلی، وزیر کشور هم گفت: جلسه ای را با هیات مدیره ساختمان پلاسکو در خصوص ساخت و ساز آن، میزان خسارت‌ها به همراه آقای سعیدی کیا داشتیم.

14:10-ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو از قابل شناسایی بودن پیکرهای خارج شده از زیر آوار خبر داد. وی گفت: این پیکرها به محض خروج به مراجع قانونی منتقل شدند اما هنوز اسامی آنها اعلام نشده است.

14:05- آخرین‌ وضعیت امداد رسانی به گزارش خبرنگاران حاضر در محل حادثه پلاسکو، عملیات آواربرداری در ضلع  شرقی پلاسکو با قوت در حال انجام است. با همت آتش‌نشانان مسیر در این بخش باز شده و جای ورود و فعالیت لودرها بر بالای سازه‌های عظیم آهن و بتن گشوده شده،
در شرایط حاضر دود ناشی از آتش زیر آوار همچنان وجود دارد و اطفای آتش و از بین بردن دود توسط نیروهای آتش‌نشانی در حال انجام است.

13:46- ناصر امانی معاون شهردار تهران گفت: آوار برداری پلاسکو تا پایان هفته ادامه دارد. تاکنون 7 فرم مفقودی از افرادی که به محل تردد داشتند و مراجعه نکرده اند، گزارش شده و بستگان آنها امیدوارند تا خبری از وضعیت آنها به دست آید.

13:46- مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: هویت جانباختگانی که تحویل پزشکی قانونی داده شده هنوز مشخص نشده و در حال احراز هویت هستیم.

13:42: تعداد مصدومین حادثه پلاسکو 121 نفر است
 کولیوند، رییس اورژانس کشور گفت: از لحظه حادثه تاکنون 121 مصدوم داشته‌ایم و تمام مصدومان جز 2 نفر مرخص شده‌اند.20 دقیقه پیش دو آتش‌نشان در محل حادثه دچار آسیب شده و به سرعت به بیمارستان انتقال داده شدند، اما حادثه آنها شدید و نگران‌کننده نیست و به مراکز درمانی برای دریافت خدمات انتقال داده شدند.

13:31 - آواربرداری بیش از یک هفته طول می‌کشد
این خبر را نیز معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد و افزود: به دلیل در هم تنیدگی مصالح و همچنین سازه فلزی ساختمان، احتمالا کار آواربرداری بیش از یک هفته طول بکشد.

13:15- دستور تخریب ساختمان پشت پلاسکو صادر شد
دادستانی دستور تخریب ساختمان پشتی پاساژ پلاسکو را نیز صادر کرد. مقرر شد تا در صورت خطرساز بودن، این ساختمان از سوی عوامل اجرایی حاضر در محل تخریب شود. هم اکنون عوامل در حال بررسی فنی این موضوع هستند تا در صورت نیاز  آن را در ساعات آینده تخریب کنند.

12:37-   ١٦ آتش‌نشان قطعا شهید شده‌اند/حداکثر ٢٥ نفر زیر آوار پلاسکو محبوس شده‌اند
ملکی، سخنگوی ستاد بحران پلاسکو با اعلام اینکه  ١٦ آتش‌نشان قطعا شهید شده‌اند، گفت: تخمین زده می‌شود در مجموع حداکثر پیکر ٢٥ نفر شامل پیکر شهدای آتش نشان و کسانی که خانواده آنها به نیروی انتظامی مراجعه کرده‌ و اعلام مفقودی کرده‌اند، زیر آوار پلاسکو محبوس هستند.
وی افزود: دقایقی پیش نیز پیکر یکی دیگر از شهدای آتش‌نشان از زیر آوار بیرون آمد که با احتساب آتش‌نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید در مجموع 3 تن از آتش‌نشانان به شهادت رسیده‌اند.

12:27: حفر تونل جدید برای خروج محبوس‌ شدگان
علیرضا نوذری‌پور، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که با معرفی نقطه جدیدی توسط شهرداری کار تونل‌زنی در یک منطقه جدید با نیروهای متخصص و تجهیزات شرکت آب و فاضلاب آغاز شده است. وی با بیان این‌که در ابتدا کار تونل‌زنی را از مغازه‌ای مجاور ساختمان پلاسکو که یک مغازه طلافروشی بود آغاز کردیم، ادامه داد: اطلاعات محلی گویای وجود یک ساختمان موتورخانه زیر این مغازه بود برهمین اساس برای رسیدن به افرادی که در این موتورخانه مفقود شده بودند اقدام به حفر چهارمتر تونل عمودی و بعد از آن حفر پنج متر تونل افقی بودیم.به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران، این حفاری‌ها به نتیجه نرسید لذا امروز جلسه‌ دیگری برای تعیین تکلیف این قضیه تشکیل شد که براساس آخرین آمار قرار شده طبق پیشنهاد شهرداری تونل جدیدی حفر شود.

12:18: قدردانی مردم از قهرمانان آتش‌نشان
شهروندان تهرانی ضمن حضور مقابل درب ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اهدای گل به مقام شامخ شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام کردند.



12:13: حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برای عرض تسلیت در پلاسکو



11:51:حضور مهدی چمران در محل حادثه

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران با حضور در محل حادثه پلاسکو تعداد آتش‌نشانان مفقود حادثه مذکور را 15 نفر اعلام کرد و گفت: پیکر دو نفر خارج شده حال آنکه زمان دقیقی برای پایان عملیات نمی‌توانیم اعلام کنیم.



11:21: پیدا شدن یک کپسول آتش‌نشانی

دقایقی پیش پیدا شدن یک کپسول آتش‌نشانی امیدها را برای یافتن یک قربانی دیگر سانحه سقوط پلاسکو زنده کرد. حضور پرتعداد نیروهای امداد و نجات بر سر صحنه واکنش احساسی تعدادی از همکاران آتش‌نشان را به همراه داشت، اما تلاش‌ها فایده‌ای در بر نداشت و تنها این کپسول برای شناسایی در اختیار ماموران مخصوص ایستگاه آتش‌نشانی مربوطه قرار گرفت.



11:06: ادامه محدودیت‌های ترافیکی چهارراه استانبول تا اطلاع ثانویبه

به گفته مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌هایی که پیشتر برای منطقه پلاسکو اعلام شده بود در تقاطع استانبول همچنان ادامه دارد. از سمت غرب تقاطع حافظ – جمهوری به سمت چهارراه استانبول از سمت فردوسی به جنوب، از میدان امام خمینی به سمت تقاطع استانبول و تقاطع مخبرالدوله به سمت محل حادثه همچنان محدودیت‌های ترافیکی تا اطلاع ثانوی وجود دارد.

11:02: آخرین‌ وضعیت امداد رسانی به گزارش خبرنگاران حاضر در محل حادثه پلاسکو: 

هم اکنون با رسیدن دستگاه جوش و برش قطعات فلزی پلاسما، فرایند برش سازه فلزی پلاسکو بسیار تسریع شده است. دقایقی پیش با رسیدن تجهیزات جدید که می‌تواند ستون‌های آهنی را برش دهد، آواربرداری سرعت یافت، این در حالیست که سرمای هوا کار را سخت‌تر کرده اما تقریبا 50 درصد آواربرداری انجام شده است. تاکنون تنها 2 پیکر از زیر آوار پیدا شده است.

10:57: خیابان پرهیاهوی جمهوری در سکوت کامل

خیابان‌های اطراف پلاسکو و به ویژه خیابان جمهوری در بهت این سانحه قرار دارند. خیابان جمهوری از سمت غرب به شرق، با نظم بالای نیروهای امنیتی خالی از مسائل حمل و نقل است و حتی از ورود موتورسیکلت‌ها هم به این منطقه جلوگیری می‌شود.



10:51: آغاز اقدامات کارشناسی پزشکی قانونی بر پیکر 2 تن از شهدای "پلاسکو"

مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از تحویل دو نفر از شهدای حادثه پلاسکو به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: اقدامات کارشناسی پزشکی قانونی بر پیکر این شهدا آغاز شده است. پیکر یک تن از این شهداء به دلیل عدم تشخیص از روی چهره، از طریق DNA هم نمونه‌گیری شده است. متاسفانه اتیکت‌ها قابل شناسایی نیست.

10:46: آتش‌نشانان ترکیه برای ادای احترام به آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو نماز میت غیابی می‌خوانند

10:35: مجوز دادستانی برای تخلیه و درصورت نیاز تخریب پاساژ کویتی‌ها و ساختمان شمالی پلاسکو
اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از مجوز دادستانی برای تخلیه پاساژ کویتی‌ها و ساختمان شمالی "پلاسکو" خبر داد و گفت: دادستانی حکم تخلیه و درصورت نیاز  تخریب پاساژ کویتی‌ها و ساختمان شمالی پلاسکو را صادر کرد.

10:35: تلاش‌های مجدد برای ورود به طبقات زیرین ساختمان پلاسکو از طریق تونل‌های حفر شده



10:08:  حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو به منظور ارزیابی وضعیت و انجام اقدامات لازم، در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور یافته است و گفت:  200 نفر از همکاران ما از آبفای تهران در منطقه حضور دارند تا بتوانند به محل‌هایی که احتمال وجود افراد در آن هست، دسترسی پیدا کنند، ولی این عملیات به دلیل گستردگی آوار متوقف شده است.وزیر نیرو با بیان اینکه فشار آب منطقه را به دلیل اینکه آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را با سرعت بیشتری انجام دادند، افزایش داده‌ایم، گفت: شش منطقه جدید برای آب‌پاشی جدید فراهم کرده‌ایم. همچنین ماشین‌آلات سنگین در اختیار مدیران منطقه قرار داده‌ایم. 28 نفر از همکاران آبفا مستقیما در کار برشکاری تیرآهن حضور دارند.

وزیر نیرو گفت: فاجعه بسیار دردناک بود و تمام شرکت‌های ذی‌ربط وزارت نیرو برای آبرسانی به منطقه و تامین برق منطقه حضور دارند.
 
۰۹:40حال و هوای بارانی پلاسکو 48 ساعت پس از حادثه



در منطقه پلاسکو حضور دارد، در حال حاضر لودرها و جرثقیل ها در حال کار هستند و تنها شب گذشته یک ساختمان در ضلع شرقی برای دسترسی بیشتر لودرها و جرتقیل‌ها و آواربرداری سازه‌های آهنی و بتن‌های عظیم تخریب شد و اکنون سرعت کار بیشتر شده و سازه های عظیم که جلوی راه بودند از ضلع شرقی برداشته شدند.

دودهای غلیظ که منطقه را فرا گرفته، کار را سخت کرده و موجب تنگی نفس آتش‌نشان‌ها شده است و البته عوامل اورژانس در محل حادثه مستقر هستند و همچنین تیم‌های زنده‌یاب هلال احمر به تلاش خود ادامه می دهند و امیدها برای زنده یافتن محبوسین از دست نرفته است.

09:39 : رد شایعه پیامک آتش‌نشانان محبوس شده/ آواربرداری 50 درصدی از دو جبهه

فرمانده میدان عملیات آواربرداری صبح امروز تمامی شایعات مبنی بر ارسال پیامک از سوی آتش‌نشانان محبوس شده را رد کرد.

به گزارش ایسنا، کیانی فرمانده میدان عملیات آواربرداری صبح امروز، در تشریح آخرین وضعیت آواربرداری با بیان اینکه شب گذشته با دستور مراجع قضایی ساختمان قضایی ساختمان کناری پلاسکو تخریب شد، این ساختمان نیز در اثر حریق و آوار پلاسکو دچار ریزش شده بود هر لحظه امکان فرونشست آن وجود داشت. برهمین اساس این ساختمان تخریب شد. از شب گذشته امدادرسانی سرعت بیشتری گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون جسد یک آتش‌نشان پیدا شده است، 50 درصد عملیات آواربرداری انجام شده و امیدواریم تا آخر هفته آواربرداری که از دو جبهه در حال انجام است به اتمام برسد.

 8:28 : حضور اعضای شورا شهر تهران در محل حادثه



۰۸:۴۰ : جلسه اضطراری شورای شهر در محل آوار پلاسکوجلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران صبح امروز شنبه و پس از بازدید رییس جمهور از محل آوار ساختمان پلاسکو در محل خیابان جمهوری برگزار شد.

اکثر اعضای شورای شهر در این جلسه اضطراری که اختصاصا به بررسی ابعاد مختلف آوار پلاسکو به صورت فوری برگزار شده می‌پردازند.

برهمین اساس جلسه اضطراری اعضای شورای شهر در پاساژ پروانه که دقیقا روبه‌روی محل آوار ساختمان پلاسکو و کارگاه شمالی اشراف دارد، برگزار شده است و متعاقبا مصوبات این جلسه اعلام خواهد شد.

۰۸:۳۸ ایمنی 1000 ساختمان در تهران مشابه پلاسکو

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکیدکرد: شهرداری باید با همکاری دستگاه قضایی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کند.

علیرضا دبیر در گفت‌وگوبا ایسنا، ضمن تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر و جوانمردانه نیروهای امداد و نجات و سازمان آتش نشانی گفت: متاسفانه در شهر تهران بالغ بر 1000 ساختمان شرایطی چون پلاسکو دارند، البته تعداد طبقاتشان شاید به این اندازه نباشد اما شرایط ایمنی آنها شبیه این ساختمان است لذا نیازمند اقدام جدی درخصوص این ساختمان‌ها هستیم.

۰۸:۲۰ثبت‌نام بیمه بیکاری کارگران حادثه دیده پلاسکو از فردا/ برقراری سریع مستمری آتش نشانان شهید

علی ربیعی صبح امروز که به همراه رییس‌جمهور از منطقه حادثه دیده پلاسکو بازدید کرد، ضمن تسلیت به همه مردم ایران اظهار کرد: برای کاهش آلام مردم در گام اول از فردا صبح کارگران بیکار می‌توانند به اداره کار وزارت رفاه در خیابان حافظ مراجعه و برای دریافت بیمه بیکار ثبت‌نام کنند. البته کسانی که بیمه شده تامین اجتماعی باشند.

به گزارش ایسنا، وزیر کار و رفاه اجتماعی به تقبل هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مستمری آتش نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود و برای این امر ماموران ما به منزل آنان مراجعه می‌کنند.

ربیعی افزود: سعی می‌کنیم افراد بیکار شده را سریع‌تر سامان دهیم از سوی دیگر وزیر کشور امروز با هیات امنای ساختمان پلاسکو جلسه‌ دارد تا با همفکری آنها امور سریع‌تر پیش برود و سامان یابد.

رییس جمهور از ساختمان فروریخته پلاسکو بازدید کرد

رییس جمهوری با حضور در خیابان جمهوری از روند امدادرسانی به حادثه دیدگان پلاسکو بازدید کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین، حسن روحانی، دقایقی پیش با حضور در چهارراه استانبول تهران از  حادثه پلاسکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند امداد و نجات و همچنین آواربرداری از ساختمان های آسیب دیده قرار گرفت.

وی گفت: بسیار متاسفم از حادثه ای که در این منطقه پیش آمد، هم برای جان هموطنان، هم اموال و هم مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است. این حادثه درس بزرگی برای همه مسئولان در زمینه امن سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی آنها بود. باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.
به گفته روحانی، همه مسئولان، چه امدادگران، چه تیم پزشکی، شهرداری و تیم‌های دیگری که برای انتظام امور حضور داشتند،  هماهنگی بسیار خوبی داشتند.
امروز از سوی دولت روز عزای عمومی اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار