شکسته شدن صفحه نمایش لپ تاپ ممکن است به ندرت رخ دهد اما اگر چنین اتقافی افتاد باید بدانیم که آخر دنیا نیست و باز هم چاره ای وجود دارد. در این مطلب آموزشی سعی داریم به این موضوع بیشتر بپردازیم.
کد خبر: ۳۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ 14 January 2017

کلیک – اگر شما از جمله کسانی هستید که لپ تاپ جز ابزار کارتان محسوب می شود و ناگهان صفحه نمایش لپ تاپ شما بشکند چه  خواهید کرد؟ در این مقاله آموزشی ما به شما خواهیم آموخت که چه طور این مشکل را حل نمایید. درست است که این اتفاق بسیار ناراحت کننده است اما هر که چه باشد به هیچ عنوان نمی توان آن را با شکسته شدن یا معیوب شدن هارد دیسک  مقایسه کرد.

یک لپ تاپ در واقع دستگاه یکپارچه و واحدی است که خراب شدن بخشی از آن می تواند موجب از کار افتادن کل سیستم شود. اما از آن جایی که لپ تاپ به صورت ماژولار ساخته می شود بنابراین بسیاری از قطعات آن قابل ارتقا یا تعمیر هستند از جمله هارد دیسک یا رم. اما قضیه در مورد صفحه نمایش اندکی فرق دارد و به همین آسانی ها نیست اما باز هم قابل تعمیر است. البته تعمیر کردن صفحه نمایش تنها راه حل نیست.

laptop screen

راه حل ها

زمانی که صفحه نمایش لپ تاپ شما می شکند چندین راه پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید دستگاه خود را به یک مانیتور خارجی (external) وصل کنید، صفحه نمایش را تعمیر کنید یا کلا لپ تاپ خود را تعویض کرده و لپ تاپ جدید بخرید.

استفاده از یک مانیتور خارجی

شرایطی را تصور کنید که شدیدا دچار مشغله کاری هستید و ناگهان بر اثر حادثه ای صفحه نمایش لپ تاپ شما می شکند. مطمئن اضطراب و ترس اولین چیزی است که به سراغ شما می آید. در چنین شرایطی استفاده از یک مانیتور CRT یا LCD بهترین گزینه است. (البته اگر در دسترس باشد.) زیرا این کار سریع ترین روش برای حل مشکل شما به صورت موقت می باشد. در واقع با این کار فرصت کافی دارید تا چنانچه قصد خرید یک لپ تاپ نو را دارید با تحقیق و بررسی لازم یک لپ تاپ مناسب برای خود تهیه کنید. از طرفی دیگر با این کار می توانید مطمئنا شوید که آیا بقیه قطعات لپ تاپ شما آسیب دیده است یا خیر.

اگر مانیتور اضافی در خانه ندارید، ممکن است بتوانید از یکی از دوستان خود قرض بگیرید، یک مانیتور دست دوم بخرید یا از یک فروشگاه محلی با قیمت مناسب یک مانیتور نو بخرید. مانیتورهای TFT چندان گران نیستند. حتی شما ممکن است بتوانید یک مانیتور رایگان از طریق سایت CraigsList بیابید. چنانچه قصد خرید یک مانیتور TFT را دارید سعی کنید مدلی خریداری کنید که برای شما در آینده کاربرد داشته باشد. حتی پس از این که لپ تاپ خود را تعمیر کردید یا در آینده یک دستگاه جدید خریداری کردید.

تعمیر صفحه نمایش شکسته

حالا که صفحه نمایش شکسته است شما چیزی برای از دست دادن ندارید. بعد از وصل کردن یک مانیتور خارجی ممکن است شما احساس کنید که مشکلتان برطرف شده است و به این وضعیت عادت کنید. بنابراین بهتر است که هر چه سریع تر به فکر تعمیر آن بیفتید و از یک لپ تاپ جایگزین به صورت موقت استفاده نمایید.

laptop screen

اگر خوب دقت کنید متوجه پیچیدگی سیم ها خواهید شد. به عنوان مثال کابل های صفحه نمایش، وب کم و آنتن. اگر تصمیم دارید که خودتان صفحه نمایش را از لپ تاپ جدا کنید بنابراین بهتر است در جایی یادداشت کنید که قطعات را به چه ترتیبی از هم جدا کرده اید و اگر پیچی وجود دارد آن پیچی که باز شده متعلق به کدام قسمت است. در نهایت نیز قطعات جدا شده را در جای مناسب و امن نگهداری کنید.

laptop screen

laptop screen

متاسفانه اکثر افراد به این موضوع توجه نمی کنند و همین امر سبب می شود تا در زمان اسمبل کردن مجدد قطعات دچار سردرگمی شوند و یا قطعات را اشتباه جا زده و دوباه مجبور شوند آن ها را از هم جدا کنند و روش دیگری را امتحان نمایند.

laptop screen

 اما قبل از این که به فکر سرهم کردن قطعات باشید در ابتدا باید به دنبال یک صفحه نمایش جایگزین بگردید. در ابتدا ممکن است تصور کنید پیدا کردن صفحه نمایش جدید کار سختی است. اما شما کافی است به پشت صفحه شکسته شده نگاه کنید تا شماره سریال آن را ببینید. به عنوان مثال شماره شما می تواند LP156WF1 باشد که البته این سریال متعلق به یک صفحه نمایش ال‌جی است. شما می توانید از این شماره سریال برای یافتن قطعه یدکی متناسب لپ تاپ خود در فروشگاه های اینترنتی یا سایر فروشگاه ها استفاده نمایید.

laptop screen

اگر همان طور که به شما گفته شد از قبل تمام مراحل جداسازی قطعات را مرحله به مرحله یادداشت کرده باشد در نتیجه در هنگام سرهم کردن این قطعات به مشکل بر نخواهید خورد و کار به سادگی پیش خواهد رفت. هر چند که با این وجود نیز این کار زمان گیر خواهید بود. بنابراین صبور باشید و با آرامش کار را ادامه دهید. در پایان خواهید دید که بار دیگر لپ تاپ قدیمی شما به حالت اول برگشته است.

laptop screen

خرید یک لپ تاپ جدید

خرید یک لپ لپ جدید پس از شکسته شدن صفحه نمایش بستگی به فاکتورهای خاصی دارد. به عنوان مثال ممکن است تنها یک سال از خرید لپ تاپ شما گذشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی خرید یک لپ تاپ جدید آن هم تنها به دلیل شکسته شدن صفحه نمایش چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. اما اگر چند سالی است که از عمر لپ تاپ شما می گذرد و مدل آن قدیمی شده است می توانید اقدام به خرید یک لپ تاپ جدید نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار