در آینه هنر;
در سالهای اخیر فعالان و کنش گران اجتماعی زیادی با ورود به عرصه کودکان کار زمینه ساز افزایش آگاهی اجتماعی نسبت به این پدیده تلخ شده اند که در نتیجه آن زمینه برای ایجاد مطالبه عمومی از دولت برای جلوگیری از گسترش این آسیب و حمایت از کودکان کار مهیا شده است.
کد خبر: ۳۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 05 January 2017
امروزه پدیده کودکان کار به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی جهان و کشور ما شناخته می شود زیرا که بدلیل افزایش شکاف طبقاتی و اجتماعی کودکان زیادی بدلیل مشکلات اقتصادی ناگزیر به انجام فعالیت های اقتصادی حاشیه ای بدون هیچ حمایت قانونی و صنفی می شوند که نتیجه آن بدون در نظر گرفتن موارد سوء و ضد اخلاقی منجر به تربیت نسلی فاقد حداقل آموزش های مناسب فرهنگی و اجتماعی می شود که این خود به تنهایی زیمنه ساز مشکلات متعدد اجتماعی برای هر جامعه ای می شود.

خوشبختانه در سالهای اخیر فعالان و کنش گران اجتماعی زیادی با ورود به عرصه کودکان کار زمینه ساز افزایش آگاهی اجتماعی نسبت به این پدیده تلخ شده اند که در نتیجه آن زمینه برای ایجاد مطالبه عمومی از دولت برای جلوگیری از گسترش این آسیب و حمایت از کودکان کار مهیا شده است.

در این رابطه « هستی زنگنه » یکی از هنرمندان جوان ، خوش ذوق و دغدغه مند در طرحی ویژه و ارسالی به تابناک زنجان  با عنوان « بغض » بصورت مختصر در شرح اثر خود و از زبان یک کودک کار نوشت:

+برای سال جدید چه آرزویی کردی؟
-نتونستم بهش فکر کنم..دائم در حال کار کردنم
+حالا گلوت چرا باد کرده
-دیشب که میخواستم به آرزوهام فکر کنم،همشون تو گلوم جمع شدن!

کاریکاتور بغض - هستی نظری


شما نیز می توانید طرح ها ، آثار و دیدگاههای ارزنده خود را برای انتشار در تابناک زنجان برای ما ارسال نمایید. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار