فراخوان یک کمپین ضد فساد;
هم اکنون حمایت خود را از شفافیت حقوقهای مدیران در سامانه حقوق و دستمزد اعلام و مانع حذف عبارت «و عموم مردم» در مصوبه مجلس شوید.
کد خبر: ۳۵۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 04 January 2017
طی روزهای گذشته کمپینی با عنوان و عموم مردم در فضای مجازی فعال شد که در صدد جلب نظر افکار عمومی در مورد در خطر از دست رفتن یکی از مهمترین قوانین مبارزه با فساد در کشور است.

این کمپین در تلاش است تا این پیام را به مخاطبین خود برساند که برخی از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا مصوبه هفته پیش مجلس را که حکومت را ملزم می‌کند اطلاعات از دریافتی‌های مدیران را در دسترس عموم قرار دهد؛ تغییر دهند تا مردم از حقوق و درآمد مدیران و مسئولین بی خبر بمانند.

طبعا ریشه بسیاری از فساد ها در جامعه و کشور ما ناشی از فضای بسته و غیر شفاف موجود در نظام اداری کشور است زیرا در طول دهه های گذشته هیچ گاه تلاش نشده است تا بصورت شفاف و از طریق اتاقهای شیشه ای نظام اداری کشور اداره گردد و همیشه غالب مدیران و مسئولین الاش نموده اند تا با پنهان سازی واقعیت ها زمینه را برای عدم پاسخگویی خود مهیا نمایند که طبعا یکی از نتایج سیاه آن افزایش فساد های سیستماتیک در نظام اجرایی کشور است.

اما حال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری فضا برای مقابله با فساد و شفاف سازی درآمد مدیران و مسئولین مهیا شده است برخی از نمایندگان مجلس در تلاش اند تا بند مربوط به الزام انتشار عمومی درآمد و حقوق مدیران را برای همه آحاد ملت حذف نمایند و زیرا این مساله را غیر ضروری می دانند!

طبعا زمانی که درآمد یک مدیر مخفی از افکار عمومی باشد خواهی ی نخواهی زمینه فساد مهیا می گردد و نتیجه این می شود که یک مدیر با بهره گیری از رانتهای مسئولتی خود به ناگاه در عرض چند سال از یک شهروند عادی به یک سرمایه دار بدل می گردد.

لذا حال لازم است که تمام افکار عمومی کشور و تمام آنانی که مایل به ریشه کن شدن فساد از نظام اداری کشور هستند در مقابل این انحراف برخی از نمایندگان مجلس ایستاده و با روشنگری و مطالبه قانونی زمینه حفظ بند «و عموم مردم» را در قانون مرتبط با اعلام درآمد مدیران و مسئولین مهیا نمایند.

مخاطبین عزیز برای پیوستن به این کمپین به سایت vaomoomemardom.com مراجعه نمایید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار