تابناک زنجان گزارش می دهد;
بدون شک باید اقدام اصول گرایان در راه اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را پاسخی به یک مطالبه عمومی دانست تا شاید این بار بر خلاف سال 92 با همگرایی نخبگان جبهه اصول گرایی فصلی جدید در تاریخ سیاسی ایران اسلامی آغاز شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 01 January 2017
امروزه اگر نگاهی به فضای رسانه ای کشور داشته باشیم بیش از هر زمانی رنگ و بوی سیاست ورزی را در حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی احساس خواهیم کرد که نمونه های آن نیز فراوانند که در این بین می توان به بحران دلار ، پدیده گور خواب ها و . .. غیره اشاره کرد.
اما آنچه بر بر شدت سیاست ورزی در جامعه ما افزوده است مساله نزدیکی یکی از مهمترین انتخاباتهای تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است که در طی آن یکی از متفاوترین دولتهای تاریخ جمهوری اسلامی ایران با چالش محبوبت روبرو شده است.

در واقع دولت یازدهم به عنوان در یک استراتژی متفاوت از دو دولت قبلی آینده سیاسی خود را در سبد رابطه با آمریکا قرار داد امروز به واسطه بد عهدی طرف آمریکایی که تا 20 روز دیگر به تاریخ سیاسی آمریکا خواهد پیوست با چالش های سیاسی متعددی روبرو شده است که نشانه های متعدد ان را در حوزه های مختلف و دارای اهمیتی مانند اقتصاد می توان مشاهده کرد.

در این رابطه شاید یکی از مهمترین تفاوت های این دوره از انتخابات با دوره های پیشین در افزایش ضریب دسترسی افکار عمومی به رسانه های شهروندی باشد که حوزه اقناع و قانع سازی افکار عمومی را برای دولت یازدهم بیش از هر زمانی دشوار نموده است و برخلاف دوره های گذشته دولت یازدهم قادر نیست با بهره گیری از رسانه های سنتی به دفاع از خود و عملکرد هر چند نامطلوبش برای عموم جامعه بپردازد که در نتیجه آن ریزش آرای بالایی برای این دولت در انتخابات پیش رو پیشبینی می گردد.

اما در این بین جناح اصول گرایان با برنامه ریزی منسجم وارد عرصه شده اند تا که شاید با همت خود پایان کار دولت یازدهم را رقم زده و مانع از انتخاب مجدد حسن روحانی شوند.

از دیدگاه جبهه اصول گرایی که طرفداران زیادی در بین عموم شهروندان جامعه دارد حسن روحانی با شعار اعتدال گرایی خود نتوانست منافع مردمی را خصوصا در حوزه های اقتصادی تامین نماید.

حتی جال اینکه بخش عمده ای از شعارهای انتخاباتی وی در تخریب دولت قبل نیز به جایی نرسید و امروز در حوزه بین المللی نیز چالش های زیادی رو بروی دستگاه دیپلماسی کشور ماست.

لذا باید اقدام اصول گرایان در راه اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را پاسخی به یک مطالبه عمومی دانست تا شاید این بار بر خلاف سال 92 با همگرایی نخبگان جبهه اصول گرایی فصلی جدید در تاریخ سیاسی ایران اسلامی آغاز شود.

البته شکی نیست که در این بین اطلاح طلبان نیز بیکار نخواهند نشست اما باید قبول کرد که بواسطه عملکرد نامطلوب حسن روحانی این جناح سیاسی بر خلاف سال 92 که در حالت تهاجمی قرار داشت اینبار باید در حالت دفاعی اقدام کند که طبعا زیاد در این عرصه نمی تواند موفق باشد.

اما باید دید که در هفته های آینده پازل چینش نیروهای دو طرف چگونه خواهد بود و آیا با روی کار آمدن ترامپ آخرین ضربه ها به  ریشه عمر دولت روحانی زده خواهد شد یا خیر!

- دیدگاههای خود را جهت انتشار در تابناک زنجان با ما به اشتراک گذارید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار