تحلیل روز;
تجربه تاریخی اثبات نموده است برخی نهادها ساماندهی را نه در پیگیری حل ریشه های مساله بلکه در پاک کردن صورت مساله آسیب های اجتماعی می بینند و آنگونه که برخی کاربران فضای مجازی به طنز اشاره کرده اند احتمالا از این پس در حاشیه شهرها ممنوعیت تردد شبانه در گورستانها اعمال خواهد شد!
کد خبر: ۳۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 28 December 2016
یکی از روزنامه های کشور در گزارشی هولناک خبر از پدیده گورخوابی داد آنهم در حالی که افکار عمومی جامعه تا پیش از این تنها با پدیده ای به نام کارتن خوابی آشنا بودند اما اکنون گویا پدیده تلخ دیگری در حاشیه شهرهای در حال شکل گرفتن است.

پدیده کارتن خوابی که یکی از رسانه در قالب گزارش پر واکنش خود به آن پرداخت حاکی از این واقعیت بود که ده ها بی خانمان بدلیل شدت سرما شبها در حدود 300 قبر از پیش آماده شده می خوابند تا از گزند سرما محفوظ بمانند!

شکی نیست که این پدیده تلخ اجتماعی یکی دیگر از نشانه های وجود آسیب های اجتماعی در جامعه است که شکاف اقتصادی فزاینده موجود در کشور هر روز بر حجم آن می افزاید.

این پدیده که بر اساس گزارش ها در یکی از قبرستانهای حاشیه شهریار اتفاق افتاده است واکنش های زیادی را تا این لحظه بر انگیخته است که یکی از نمونه های آن نامه یکی از هنرمندان به رئیس دولت یازدهم است.

خوشبختانه بر اساس گزارش  ها دادستان شهریار بصورت پیشگام و جلوتر از مسئولینی که بصورت مستقیم دارای مسئولیت در قبال این پدیده هستند ، برای ساماندهی وضعیت کارتن خواب‌های گورستان نصیرآباد باغستان در حومه شهریار دستور ویژه‌ای صادر کرده است.

روح الله حسین زاده در گفتگو با میزان از صدور دستور ویژه دادستان برای ساماندهی وضعیت کارتن خواب‌های گورستان نصیرآباد باغستان در حومه در شهریار خبر داد و گفت: به كلانتری، بهزیستی  و شهرداری در رابطه با جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب های این گورستان دستورداده شد.

اما در اینجا این سوال مطرح است که آیا جمع آوری به حل این معضل کمک خواهد کرد؟!

متاسفانه آنگونه که تجربه تاریخی اثبات نموده است برخی نهادها ساماندهی را نه در پیگیری حل ریشه های مساله بلکه در پاک کردن صورت مساله معضلات اجتماعی می بینند و آنگونه که برخی کاربران فضای مجازی به طنز اشاره کرده اند احتمالا از این پس در حاشیه شهرها ممنوعیت تردد شبانه در گورستانها اعمال خواهد شد!

باید پذیرفت که گور خوابی پدیده ای برخواسته از جامعه ای است که سالها بی تدبیری در عرصه های اقتصادی و اجتماعی موجب بیماری آن شده است و این بیماری نشانه هایی از جمله افزایش آمار اعتیاد ، طلاق ، بیکاری و ... دارد.

متاسفانه سالهاست که رهبر انقلاب (حفظه الله) درمان این بیماری را  در اقتصاد مقاومتی مطرح نموده اند اما کمتر دولتی است که توجه جدی به آن داشته باشد و بیشتر در عرصه شعار به آن توجه شده است.

در پایان با امید به واکنش مثبت مسئولین به اینگونه گزارشات رسانه ای که از عمق فجایع اجتماعی خبر می دهند باید انتظار داشت که زمینه برای پیگیری جدی عرصه اقتصاد مقاومتی و پر کردن خلاء های درآمدی در جامعه مهیا شود تا دیگر در جامعه خود شاهد اینگونه بحران ها باشیم.

- با تابناک زنجان باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار